Better globe

Här diskuterar vi fonder, aktieobligationer fastigheter och annat skoj som inte är just aktier.

Moderatorer: Solnamannen, Daniel

smartatjejen1980

Better globe

Inläggav smartatjejen1980 » 30 november 2017, 00:11

Är det någon som har koll på Better globe? https://rikatillsammans.se/better-globe/ De lovar ca 15 % avkastning om året, låter ju ganska bra, med låga risker enligt dem. Är det någon som testat, vet mer om det?

Användarvisningsbild
Solnamannen

Re: Better globe

Inläggav Solnamannen » 30 november 2017, 09:14

smartatjejen1980 skrev:Är det någon som har koll på Better globe? https://rikatillsammans.se/better-globe/ De lovar ca 15 % avkastning om året, låter ju ganska bra, med låga risker enligt dem. Är det någon som testat, vet mer om det?

15 % avkastning med låg risk är per definition omöjligt (om inflationen är under 13-14 %), och någon som direkt eller implicit ger intryck av att kunna erbjuda det skulle jag på goda grunder betrakta som en bedragare. Punkt.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 30 november 2017, 10:21

smartatjejen1980 skrev:Är det någon som har koll på Better globe? https://rikatillsammans.se/better-globe/ De lovar ca 15 % avkastning om året, låter ju ganska bra, med låga risker enligt dem. Är det någon som testat, vet mer om det?

Jag kikade på deras hemsida och det låter ju för bra för att vara sant.

Men trevlig idé och hade de bara lovat gröna skogar och inget guld så... säg att man fått 4-5% istället för 15% ...

Hur kan de lova?!!!? Priserna på frukt och nötter varierar väl och även skörden. Kenya är oroligt. Det kan bli torka och annat.

Men inget fel på grundtanken, bara hoppas det är ärligt.
Look after the pennies and the pounds will look after themselves
- ordspråk från England

Disclaimer: U.P.A. = utan personligt ansvar

Trendsökaren

Inläggav Trendsökaren » 30 november 2017, 10:48

Är det för bra för att vara sant så skall man nog vara försiktig.

Jag kan inte bevisa att det definitivt är något lurt med bolaget genom att söka av internet. Men det finns kritiska kommentarer som här:
http://ekonomiskfrihet.blogspot.se/2017 ... globe.html

Jag själv kan ju tänka att investera mindre summor i sådant jag tror på är bra för världen. Jag är ju snart och kanske heltidspensionär och är van att i mina senaste uppdrag att göra någon nytta. Och snart kanske det mest blir i den strikt privata sfären som man är verksam i. Så därför kanske i någon och relativ liten del funderar över andra sätt att göra någon form av avtryck. Fast i liten skala.

Tittade på detta inslag i Feminvest som handlade om Trine som arbetar med mikrolån till solcellsanläggningar i utvecklingsländer. Detta är dock inget råd eftersom jag inte har lust att ta ansvar för andras pengar. Man får kontrollera själv och vara extremt vaksam och kanske bara satsa mindre summor.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 30 november 2017, 10:52

Social entrepreneurship är kul. Men sällan lönsamt.
Look after the pennies and the pounds will look after themselves
- ordspråk från England

Disclaimer: U.P.A. = utan personligt ansvar

volla

Inläggav volla » 30 november 2017, 12:42

De lovar ca 15 % avkastning om året, låter ju ganska bra, med låga risker enligt dem

Den var bra! :lol:

zatom

Inläggav zatom » 30 november 2017, 16:45

Tycker det luktar pyramidspel om better globe. Vill minnas att det finns en del kritik på olika håll på nätet som går att googla fram. Det är lite förrädiskt att det hela rekommenderas på bloggen "Rika tillsammans", som i övrigt känns seriös - och bloggförfattaren har också fått en hel del kritik med anledning av just better globe.

Jag håller mig borta från den typen av investeringar.

Nesvop

Inläggav Nesvop » 4 december 2017, 08:55

Jag skulle aldrig investera i detta, säger som Solnamannen, någon som (helt utan intellektuell insats) ska kunna få 15% årligen har inte rent mjöl.
Det blir lite lätt skrämmande när man skriver "Better Globe site:flashback.org" på google, ingen intressant läsning om man vore en presumptiv kund.

Återgå till "Övriga placeringar"