| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Grok

|
Postat: 2010-07-29 19:39 Rubrik: Information till salu |
|
|
Går det sälja information på PoP?
På sistone har jag tyckt att min laptop är änna lite tung. Tung att bära, tung i knät. Jag tänkte därför lätta den en aning. Många ettor och nollor finns det i den. Finns det nån som vill ha några bittar? Vad är det värt? Jag tänke mig en differentierad prisbild: 0,3 öre för en nolla och 0,6 öre för en etta. Rabatt vid större mängder kan diskuteras. Bud på halva bittar beaktas ej. Beaktande av säkerheten skeppar jag ettor och nollor separat. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Spencer

|
Postat: 2010-07-30 01:26 Rubrik: |
|
|
| Testa att erbjuda folk att gå kort på bittar på din HD. Kan funka! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Horizon
|
Postat: 2010-07-30 02:37 Rubrik: |
|
|
Varför sälja nu? Köp en extern hårddisk och snitta upp dig om du tycker att marknaden för ettor och nollor fortfarande ser bra ut. _________________ Top of the PoP's
Man skall aldrig drabbas av panik, men drabbas man skall man se till att drabbas först |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Himmelsblå

|
Postat: 2010-07-30 11:56 Rubrik: |
|
|
På Lidl får man 100 nollor för 20 öre. Och då är dom NYA!
Är dom slitna dina bittar? Kan du inte lägga upp en bild så man får se? _________________ Look after the pennies and the pounds will look after themselves
- ordspråk från England |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
ignorant

|
Postat: 2010-07-30 15:26 Rubrik: |
|
|
Tror att det kan bli svårt att avyttra dem.
Kanske bättre att försöka med byteshandel... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Grok

|
Postat: 2010-07-30 16:31 Rubrik: |
|
|
| Horizon skrev: |
| Varför sälja nu? Köp en extern hårddisk och snitta upp dig om du tycker att marknaden för ettor och nollor fortfarande ser bra ut. |
Njä. Den marknaden har aldrig sett bra ut. Priset går mest bara utför. Dä är nog bättre att göra som Spencer föreslår, att gå kort. Men sen behöver jag ju några bittar också emellanåt. Man lever inte av kaffe alena.
Bittarna som är till salu (eller bytes) är bättre begangade. Både ettor och nollor (ack ja, på den gamla goda tiden hade vi ibland inga ettor och nollor utan fick klara oss med i och o). De är välmotionerade men knappast speciellt slitna. Ingen rost. Går bitvis bra. Använda på låg frekvens. Inga begränsningar eller låsningar. Kan delas. Några angrepp av bitröta har jag inte sett till. Extra (knappt använda) paritetsbittar följer med.
Bild på några bittar. För enkelhetens skull har jag sorterat ettorna till vänster och nollorna till höger:
Nåt att fundera över (för de som inte har annat att grunna på): Om jag lyckas fösa iväg bittarna i full fart på en enfilig 10 gigabit fibertåt. Låt oss anta att de flaxar iväg med ca 2/3 av ljushastigheten. Hur lång är då en bitt? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
antinori
|
Postat: 2010-08-01 10:08 Rubrik: |
|
|
hmm.. ser ingen tårtbit bland ettorna och nollorna.. slänger du med några sådana ska jag i alla fall ta mig en funderare..
mvh |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|
|
|