"Sky Blue Diet" eller "Banta som GW"

Högt och lågt. Prylar, politik och pendling. Ämnet är fritt.

Moderatorer: Solnamannen, Daniel

aromata

Re: "Sky Blue Diet" eller "Banta som GW"

Inläggav aromata » 18 september 2017, 11:10

En liten viktrapport hade kanske triggat igång PoP idag. Ingen som drar i någon tråd idag ...

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 18 september 2017, 12:45

Jag har haft lite problem då vattenverket som gräver ner en råvattenledning på 1,6 meter i diameter grävde av en massa kablar så både ström och internet har varit skakigt här minst sagt...

Jag råbantar dock och ligger på fettförbränning... jag är inte hungrig och äter för lite... balansen är lite svår, det är inte bra... sömnen störs och jag mår faktiskt skit egentligen... samtidigt slipper man ju hungerskänslorna och därför vill kanske inte avbryta med en vettig diet av den anledningen...

Frukost blev tomatjuice och lite rester av en köpt coleslaw... ICAs eget märke har inte så mycket socker, den är mer syrlig än sötsur... god...

Jag väger 95,4 kg... jag kör på... men det är inte rätt livsstil... det är råbantning och inget annat.

Jag kokar wienerkorv och äter den på danskt vis fast helt utan bröd och inte lök... bara senap där då... gott faktiskt jag gillar pölse. SP chark ligger i Landskronasvängen så det är ju närproducerat svenskt kött dessutom.

Men 95 då fast sedan går jag upp snabbt och enkelt igen så...
Look after the pennies and the pounds will look after themselves
- ordspråk från England

Disclaimer: U.P.A. = utan personligt ansvar

aromata

Inläggav aromata » 18 september 2017, 14:00

95 är ju imponerande! Vad väger ett bildäck på plåtfälg, 10-12 kg? Du har blivit ett bildäck lättare. Och sannolikt blivit av med en bilring :D .

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 18 september 2017, 15:36

aromata skrev:95 är ju imponerande! Vad väger ett bildäck på plåtfälg, 10-12 kg? Du har blivit ett bildäck lättare. Och sannolikt blivit av med en bilring :D .

Ja, det börjar både synas och märkas på allvar. Men har man den typiske ölmagen så sitter ju byxorna under midjan... så mitt byxmått var aldrig över 36.. och då hade jag 32... på gymnasiet kanske 30... men man grovnar ju som man utan att för den skull lägga på sig fett.

Men det blir ju så mycket lättare att knyta skorna för fettet trycker ju på andningsmuskulaturen så in i helvete.

Stone (engelska för sten) är ett viktmått som ingår i det brittiska "Imperiemåttsystemet" (engelska: British Imperial System). Det används numera företrädesvis i Storbritannien och Irland och i första hand för mänsklig kroppsvikt. En stone motsvarar vanligen 14 pund eller 6,35029318 kilogram.

I dropped two stones... :D

Men jag var ju nere på 93 och vände för 5-6 år sedan... så ännu ingen klapp på axeln på riktigt för mig själv!!!!

Jag vill se siffran 88 på vågen och sedan är det ju riksdagsbeslut att det är olagligt att se siffran 90 utan att genast gå ner i vikt till siffran 88 igen... däremellan kommer jag att jojobanta gissar jag... men ju stabilare desto bättre såklart.
- ordspråk från England

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 18 september 2017, 18:05

Festivus skrev:Jag har kört utan alkohol.

Denna var ju gammal men lite lustig Festivus...

Gör du inte alltid det annars också menar jag??? :lol:

Det får vi ju verkligen hoppas att alla gör... 0,2 promille är väl gränsen annars...
- ordspråk från England

aromata

Inläggav aromata » 18 september 2017, 19:33

Vikten är ju bra att mäta för att få en referens till sitt forna jag. BMI är också ok, speciellt om man hamnar inom spannet "normal". Midjemåttet däremot är ingen rolig grej. Under 94 cm för att inte utgöra en hälsorisk. Nä, det kan helt enkelt inte stämma ...

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 18 september 2017, 19:36

aromata skrev:Vikten är ju bra att mäta för att få en referens till sitt forna jag. BMI är också ok, speciellt om man hamnar inom spannet "normal". Midjemåttet däremot är ingen rolig grej. Under 94 cm för att inte utgöra en hälsorisk. Nä, det kan helt enkelt inte stämma ...

Var sitter midjan egentligen? :lol:

Jag vägde ju 80... sedan vägde jag mer en period under min korta karriär som kroppsbyggare... mycket vatten i hårda muskler då ju... när jag hade 30 i jeans är ju på gymnasiet i ett par favoritjeans... men då vet jag inte om jag vägde 70 ens...

Vad är ens forna jag?? Män bygger ju muskler och benstomme till vi är 25 i alla fall... så det är väl när man är 25 då... men det är ju lite för hårda krav... :shock:
- ordspråk från England

aromata

Inläggav aromata » 18 september 2017, 21:18

Himmelsblå skrev:Var sitter midjan egentligen?

Om man letar tillräckligt länge brukar man hitta den. Naveln är målet.

Användarvisningsbild
Grok

Inläggav Grok » 18 september 2017, 22:04

Midjan är området mellan nedersta revbensbågen och översta punkten på höftbenet. Det blir rätt över naveln på de flesta.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 18 september 2017, 22:26

Ja, navel har jag ju... men skall man inte ha fettet rätt jämnt fördelat ändå för att midjan skall bli ett bra "nyckeltal"???

På mig har jag ju inte mycket fett på kroppen med normal midja... jag har verkligen den konstitutionen ganska extremt.

Behöver jag går jag ner mer, rör mig mer... trendis har ju gissat rätt och det är blodsocker och blodtryck som är grejen. Mitt mål är ju att klara mig utan medicinering helt så länge jag kan liksom.

Kroppen svarar bra på detta, värdena som är fel rasar liksom.

Förra gången jag bantade fick jag diagnosen "glukosintolerent" nu typ2 då... men den är inte långt gången, har ej gjort skador, jag är ännu så pass ung osv...

Men där har ni ju mitt nyckeltal. Men det tycker jag vi skiter i på denna tråden! :eye:
- ordspråk från England

Användarvisningsbild
Grok

Inläggav Grok » 18 september 2017, 22:30

Stone (engelska för sten) är ett viktmått som ingår i det brittiska "Imperiemåttsystemet" (engelska: British Imperial System). Det används numera företrädesvis i Storbritannien och Irland och i första hand för mänsklig kroppsvikt. En stone motsvarar vanligen 14 pund eller 6,35029318 kilogram.

Kul att du nämner "stone". Jag är barnsligt förtjust i måttsystem. I USA mäts kylkapacitet i ton. Det vill säga kapaciteten att smälta ett short ton av is under 24 timmar. Det motsvarar 12,000 BTU/h eller 3.5 kW. Men det kuliga är att ett short ton är definierad som 20 hundredweight. Och det är det samma för det brittiska "long ton". Men i USA är en hundredweight 100 pounds men England anpassades hundredweight till stone så det går 8 stone (= 14 pound) på en hundredweight. Det betyder att en brittisk hundredweight är 112 pounds. Och därav ett long ton är ca 1016 kg och ett short ton ca 907 kg. Som vanligt är det tullklareringen som styrt de mesta av måttsystemen.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 18 september 2017, 22:46

Grok skrev:

Kul att du nämner "stone". Jag är barnsligt förtjust i måttsystem. I USA mäts kylkapacitet i ton. Det vill säga kapaciteten att smälta ett short ton av is under 24 timmar. Det motsvarar 12,000 BTU/h eller 3.5 kW. Men det kuliga är att ett short ton är definierad som 20 hundredweight. Och det är det samma för det brittiska "long ton". Men i USA är en hundredweight 100 pounds men England anpassades hundredweight till stone så det går 8 stone (= 14 pound) på en hundredweight. Det betyder att en brittisk hundredweight är 112 pounds. Och därav ett long ton är ca 1016 kg och ett short ton ca 907 kg. Som vanligt är det tullklareringen som styrt de mesta av måttsystemen.

:D
- ordspråk från England

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 20 september 2017, 12:34

Ja... jag är ju under 95 redan... när jag räknar hamnar jag ofta på kanske 1000 kalorier om dagen. Utan hungerskänslor eller sug... men märker att blodsockret är extremt lågt kanske och en känsla av att jag måste äta... Det är ju svält och kroppen ligger helt på fettförbränning.

Jag äter ju ändå lite kolhydrater.

I början av tråden hade jag en väldigt bra balans och lagom tempo men detta funkar inte... jag har ju inget närminne t ex och tvingas springa runt och leta efter saker hela tiden... var la jag nu den? Viktiga grejer som lappar från distriktssköterskan hamnar direkt i pappersåtervinning tillsammans med kuvertet... så den tiden bommade jag bara... nu fick jag en ny tid. Gamla inövade system sedan jag flyttade hemifrån nästan funkar inte, för närminne och hjärnan slutar att funka väloljat.

För att inte tala om då alla komiska grejer som uppstår i samma anda som Groks tråd om skokräm till tandborstning och liknande.

Vad skall jag med fjärrkontrollen på toaletten till??

Men 94,6 eller vad det blev... nu ligger jag på tempo över 1 kg i veckan och det är brist 1000+ kalorier om dagen. Kanske 1500 t o m.

Att bara äta lite hjälper inte... nu åt jag ca 600 kcal av chili men inte fasen ändrade det något... och äter jag rejält för jag ju extrema hungerskänslor, närmast svältpanik eller vad man skall kalla det... kommer jag igång kan jag nog trycka i mig kanske 7.000 kcal på en dag, och ändå känna mig småsugen liksom...

jag vet inte jag... det skall bli skönt att ha bantat färdigt. Längtar dit.
- ordspråk från England

aromata

Inläggav aromata » 20 september 2017, 15:22

Under 95 så snabbt är ju omöjligt. Sen fattade jag att du menar kg, inte cm. Men det är ju otroligt bra ändå!

Det sitter i huvudet. Läste du om testen där en grupp människor fick äta en exakt likadan omelett. Halva gruppen fick veta att den var gjord på två ägg och den andra att den var gjord på fyra ägg. Gruppen som trodde att deras omelett var gjord på bara två ägg blev hungriga igen tidigare än den andra gruppen. Intressant! Bara genom att tro att du har ätit en stor måltid håller du dig mätt längre. Tankens kraft är stor men frågan är hur man kan lura sig själv om man bara lagar till en person.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 20 september 2017, 15:26

aromata skrev:Under 95 så snabbt är ju omöjligt. Sen fattade jag att du menar kg, inte cm. Men det är ju otroligt bra ändå!

Det sitter i huvudet. Läste du om testen där en grupp människor fick äta en exakt likadan omelett. Halva gruppen fick veta att den var gjord på två ägg och den andra att den var gjord på fyra ägg. Gruppen som trodde att deras omelett var gjord på bara två ägg blev hungriga igen tidigare än den andra gruppen. Intressant! Bara genom att tro att du har ätit en stor måltid håller du dig mätt längre. Tankens kraft är stor men frågan är hur man kan lura sig själv om man bara lagar till en person.

Det är ingen linjär kurva.

Amplituden är faktiskt ca 2 kg på mig. Det är väldigt mycket, men mitt vätskeintag behöver också ses över. Mitt blodvärde var över 180... Iron Man

Men jag äter ju mycket kött också då ju... men jag har fått "order" av "doktorn" att dricka ett glas vatten på morgon.

Eller det är väl 2 ggr amplituden som är 2 kg noga resonerat. Från botten till toppvärdet i alla fall.
- ordspråk från England

Återgå till "Fria diskussioner"