"Sky Blue Diet" eller "Banta som GW"

Högt och lågt. Prylar, politik och pendling. Ämnet är fritt.

Moderatorer: Solnamannen, Daniel

aromata

Re: "Sky Blue Diet" eller "Banta som GW"

Inläggav aromata » 14 augusti 2017, 17:06

Glömde du att väga dig igår :roll: ?

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 15 augusti 2017, 19:37

Nej, men jag är inte hemma så mycket nu denna tiden så det är inte alltid det funkar.

Ni får ju rapporter fortlöpande.

Men efter svälten så åt jag upp mig lite..... ganska mycket... brakmiddag på pommes och 400 g pepparbiff.

Men det skall jag säga att nu högg jag upp den veden i ett svep. Det skall fan och banta och hugga ved!!!! :evil:

Men framöver så är nu sommaren över, rutinerna återskapas och det lunkar på.

Jag har ju gått ned trots all festmat, all glass (som jag disciplinerat tackat nej till) osv...

Och veden är färdighuggen så jag har till vintern. I vinter skall jag ge mig på ett stormfälle av rätt tunga ekar som ligger plocke-pinn. Lite nervöst då man faktiskt kan råka riktigt illa ut. Huggarhjälm och huggarkängor plus mobiltelefon. Tills det liksom är säkrat men helst vill jag nog leta upp en kamrat som också hjälper till. Det är en så pass bra bit in i skogen och där hör ingen mig skrika...

Men, jag är en klok karl och vet nog var gränserna går... :eye: :eye: :eye:
Look after the pennies and the pounds will look after themselves
- ordspråk från England

Disclaimer: U.P.A. = utan personligt ansvar

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 16 augusti 2017, 17:49

Vägde 98,4 i morse förresten... stabilt under 100 nu.
- ordspråk från England

aromata

Inläggav aromata » 16 augusti 2017, 18:02

Fint! Sex kilo från all time high. Det måste ju märkas på livremmen, ett hack in.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 16 augusti 2017, 21:12

aromata skrev:Fint! Sex kilo från all time high. Det måste ju märkas på livremmen, ett hack in.

ATH är högre än så, men jag vet inte exakt. Någon jul kan jag nog vägt 110...

Jag började ju med svältkuren när jag fick tjall på balansnerven. Och jag vägde 106 - 107 efter några veckors svältkur efter att jag spytt galla...

10 kg har jag gått ner i alla fall.

Livremmen går under magen, men byxorna sitter skönare och jag känner mig lättare. Jo det märks...

jag är halvvägs och det har tagit tre månader... tre månader till... :cyclops:

10 kg på ca 12-13 veckor... minns inte exakt när jag blev sjuk.
- ordspråk från England

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 17 augusti 2017, 19:58

Just nu är min diet inte på topp...

Vad säga om korv och pommes med två st mellanöl... :shock:

Nej fy fan.. just nu är jag trött på mitt byte av livsstil... ner till ICA imorgon för att ladda upp med frukt, körsbärstomater och annat. Jag har för tomt hemma i skafferiet på ätbart. Förutom det som ligger i mitt gamla lager.
- ordspråk från England

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 20 augusti 2017, 13:46

99,1

Kan tyckas jag går upp... korv och pommes är ju ingen höjdare att banta på. Men det skall ätas upp! :wink:
- ordspråk från England

aromata

Inläggav aromata » 20 augusti 2017, 15:46

Det var ju det där med kort eller helst ingen innehållsförteckning också ....

Nåja, tvåsiffrigt fortfarande. Ett hack i kurvan kan hända den bästa. Men varför två öl?

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 20 augusti 2017, 15:58

aromata skrev:Det var ju det där med kort eller helst ingen innehållsförteckning också ....

Nåja, tvåsiffrigt fortfarande. Ett hack i kurvan kan hända den bästa. Men varför två öl?

Jag hade två. :wink:
- ordspråk från England

Användarvisningsbild
Grok

Inläggav Grok » 20 augusti 2017, 16:13

Den nedåtgående vikttrenden håller i sig. Gratulerar!

Korv är ju ett så allomfattande svenskt ord på så mycket. Menar du en bratwurst, salsicca, chorizo, blodkorv, wienerwurst, salami, falukorv, rød pølse, jagdwurst, isterband, chipolata, kabanoss eller knackwurst? Jag vill inte vara nån besserwisser men, ärligt talat, korv förtjänar en bättre status. Inte minst när man nu kan hitta så mycket mer i livsmedelbutiken om man letar lite. Jag gillar att Scan vårdar svensk köttkvalitet men de har ju alltid varit helt absurt fantasilösa vad gäller korv. Tack gode gud för att importen har ökat i den här produktkategorin. Många jag känner lider sen barndomen av att korv ska vara nån homogen processad barnmat inkapslat i nåt, helst tunnskaligt, fjälster a la falukorv, hot dogs eller medvurst. Det finns ju så många fler godsaker om man inte kräver att det är tillverkat i Sverige...

Jag ser fortfarande ingen svensk frukt (läs: äpplen) i disken när jag går och handlar. Jlag spanar efter äpplen i trädgårdarna på mina vovvepromenader. Transparante Blanche ser redigt mogna ut häromkring. Det borde har gått längre i de sydligare distrikten.

Ett par kronärtskockor följde med mig hem från affären idag. 10 kr/skocka. Lite vispat smör smaksatt med parmesan att doppa bladen från den kokta skockan i. Så sagolikt gott. Lurigt att dricka vin till dock. Sen var det extrapris på Aubergine. Hur gott är inte lite Baba Ganoush med chapati (eller tortillabröd från affärn om man är lat). Skippa smör på bröd, hummus is the shit! Dock inte så lätt att hitta god hummus i affären så gör själv och smaksätt efter eget huvud!

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 20 augusti 2017, 16:30

Kabanoss. Ugnsgrillad. Majonäs på pommes, senap på korven... inte bra... :) Fattas bara curry så är man i Deutchnyland.

Importen har ökat men i alla fall här nere är det inte import utan en massa nya chark-industrier. plus danska Göl.

Just Kabanossen kom från samma ställe i Malmösvängen som gör festivalkorv. Alltså den korven man säljer på Malmöfestivalen... typ Bratwurst, inget konstigt med vitlök eller chili. ja eller vanlig jävla grillkorv egentligen ju.

Skåne är ju charkbältet och här är ju mycket fläskkött på både tvåbenade och fyrbenta djur.

SP Chark ligger vid Landskrona och gör fin wienerkorv.

Den röda pölsen är ju just wienerkorv med röd karamellfärg. Den måste man ju äta när man är i Köpendanmark. Annars inte...

Till korvgrytan bottnar jag med Scans Falukorv... ibland kan man ju köpa vettig falukorv för 25 kr/kg. Till det just Festivalkorv samt två ungerska starka korvar jag hittade. Men kilopriset där är liksom 100 kr/kg.... så jag blandar. :)
- ordspråk från England

aromata

Inläggav aromata » 20 augusti 2017, 17:42

Korv har lång innehållsförteckning. De är ju hel/halvfabrikat och sådana är alltid för salta. Så salta att det krävs två öl för att jämna ut det osmotiska trycket. Nä, jag gillar inte korv. Jag rent av motarbetar dem. Men jag måste erkänna att de kan vara goda ibland.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 20 augusti 2017, 18:31

aromata skrev:Korv har lång innehållsförteckning. De är ju hel/halvfabrikat och sådana är alltid för salta. Så salta att det krävs två öl för att jämna ut det osmotiska trycket. Nä, jag gillar inte korv. Jag rent av motarbetar dem. Men jag måste erkänna att de kan vara goda ibland.

Äsch, tänk så mycket mer djurfoder eller slakteriavfall det blivit utan korv... :D

Men salta är dom ju... å andra sidan är det gott med öl. :D
- ordspråk från England

Matilda_J
Kontakt:

Inläggav Matilda_J » 22 augusti 2017, 09:31

Det är bra för dig och bra för alla andra.
Med vänliga hälsningar!

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 8 september 2017, 10:53

Matilda_J skrev:Det är bra för dig och bra för alla andra.

Bra som tusan ja.

Bantningen har varit lite lägre ett tag nu, jag rasade ju i vikt men blev alldeles för trött av det... men jag har inte gått upp i vikt, hållt dieten någorlunda.

Nu nya tag.

Vikten är 98,3 kg.

Nytt har blivit att jag äter mycket havregrynsgröt med lite rågflingor i. Rågflingor ger smak och lite substans, men med bara rågflingor tycker jag det är väl trist. Som att äta sågspån ungefär. 2 dl torra gryn och en rejäl skvätt mjölk borde ge ca 350 kalorier, högt räknat. En rejäl portion och man står sig till lunch utan hungerskänslor.

Funkar faktiskt bättre än fil och musli, mer mättnad per kalori.

Så havregrynsgröt äts mycket nu. Lever man på den gröten kan man äta rejält och ändå gå ner i vikt. Är jag hungrig som fasen innan läggdags, jaha, koka lite gröt... så sover man gott.

Det är ju egentligen inte klokt det där... man kan alltså äta en bamsestor skål med gröt, så att man känner sig proppmätt och ändå inte få i sig mer än en 100g chokladkaka...
- ordspråk från England

Återgå till "Fria diskussioner"