Vidur Capital

Högt och lågt. Prylar, politik och pendling. Ämnet är fritt.

Moderatorer: Solnamannen, Daniel

totte

Vidur Capital

Inläggav totte » 30 augusti 2009, 09:20

Någon som har erfarenhet avVidur
totte

Trendsökaren

Re: Vidur Capital

Inläggav Trendsökaren » 10 februari 2017, 08:54

Diskussion och information om Vidur Capital m m finns i denna tråd här på PoP om Håcan Bodelind.

http://www.pratompengar.se/viewtopic.php?f=1&t=997

Lassetasse

Inläggav Lassetasse » 12 april 2017, 15:11

Totte, skriv gärna i den andra tråden. På vilket sätt har du kommit i kontakt med Vidur?

Vad du än gör, skicka inte pengar i den riktningen. Allt tyder på att det är ett rejält bluff-företag och Håcan Bodelind har definitivt inte rent mjöl i påsen. Håcan ser inte ut att ha något med företaget att göra längre, men det är hans bolag och det är hans nya fru som är VD/styrelseordförande. Du kommer att få kämpa i åratal för att få tillbaka dina pengar om du överhuvudtaget lyckas, även om du har undertecknade avtal. Allt enligt de domar och uppgörelser som finns tillgängliga i tingsrätten. (Framför allt (?) i Varberg)

My 5 cents!

xfactor

Inläggav xfactor » 18 april 2017, 06:21

Jag har blivit bedragen av Håcan Bodelind personligen, via en låtsasfond "Mimer Fund" i Societe Generale samt via icke-existerande investeringar genom Barclays bank UK. Väntar fortfarande 2 år senare på mina pengar. Jag slutade räkna efter 25 millioner kr. som avlurats pensionärer, flickvänner, barnens idrottstränare, bekanta i Marbella, varuleveverantörer som aldrig betalts, ekobrottsmyndigheten. Jag har kontaktat
- hans f.d. hustru, Lena Freden, f.d. Bodelind, eftersom det första inlägget var redan 2008 och jag har förstått att andra gjort detsamma och blivit avsnoppade av henne
- hans nya hustru, Jane Käck (numera Bodelind) i hopp om att hon ska hjälpa mig och de 35 innan och efter mig som blivit bedragna. Oerhörda hotmejl följde på detta. Kan du hjälpa mig och de som drabbats?
- Håcans bror, Stefan Bodelind, tjänsteman på Akzo Nobel, som hastigt avgick som styrelsemedlem i alla Håcans många bolag. Var är du? Kan du hjälpa mig och de som drabbats? Tystnad med vetskap är medbrottsligt.
- Håcans barndomsvänner, Lars Lindfors (Västra Götalands Idrottsförbund & SISU Idrottsutbildarna Västra Götalan) som vid ett tillfälle sa till mig att Håcan behandlar mig illa - visste inte då vad han menade. Inget svar. Tystnad med vetskap är medbrottslighet.
- Håcans barndomsvän Anna Koppfeldt Sandström (rektor Bergsgårdsskolan Göteborg) som jag träffat vid ett flertal tillfällen. Inget svar
Dock var hans barndomsvänner på bröllop Håcan / Jane i Puerto Banus fullt medvetna att Håcan hade andra relationer samtidigt - flera av dem. Tystnad med vetskap är medbrottsligt.

Många har kontaktat mig via lindae.magnell@gmail.com......, jag backar såklart upp allt. Se tidigare inlägg om alla bolag som startas upp och läggs ner. Se även bifogat. Nu har detta pågått och pågår fortfarande i år. Senaste (men inte sista) domen mot Håcan Bodelind nu i mars, alla väntar fortfarande på de pengar som de blivit bestulna på. Varbergs tingsrätt, Göteborgs tingsrätt, Lexbase, mm, mm. Jag har blivit hotad om och om igen av Håcan Bodelind och hans nära att jag måste sluta med inlägg samt dra tillbaka min polisanmälan så jag vet inte vad som kommer hända mig (se tidigare inlägg).

Societe Generals kommentar (se bilaga):

From: ALMEIDA Johnathan <johnathan.almeida@sghambros.com>
To: 'Helena Landa' <helena_landa@yahoo.com>
Sent: Monday, July 4, 2016 4:36 PM
Subject: RE: your query

Dear Mrs Landa. 

The Document which you provided us with has not been issued  by SG Hambros.

Kind regards

Johnathan Almeida
SG Hambros Bank (Gibraltar) Limited
Manager, Group Front Office Regulation
& Control SAFE/OSM/PRI
Hambro House
32 Line Wall Road
Gibraltar, 
Tel:       +350 20002063
johnathan.almeida@sghambros.com    
www.privatebanking.societegenerale.co.uk
Outstanding European Private Bank - PBI 2015
Best Overall European Private Bank - Wealthbriefing 2015
Best European Private Bank - Best Wealth Planning Team - Wealthbriefing 2013 and 2015
Top 25 Trust Companies - Private Client Practitioner 2011-2015
Best Private Bank in Western Europe - Structured Products - Euromoney 2004 - 2013

From: Helena Landa [mailto:helena_landa@yahoo.com] 
Sent: 04 July 2016 16:33
To: ALMEIDA Johnathan
Subject: Re: your query

Hello again,
Please humor me and confirm that the document I have from SG Hambros has indeed not been issued by your corporation. 
Sincerely, 
Helena Wahlin Landa

Sent from my iPhone

On 04 Jul 2016, at 15:40, ALMEIDA Johnathan <johnathan.almeida@sghambros.com> wrote:
Dear Mrs Landa

Thank you for your communication.

Having reviewed the matter, it does not appear that  the Bank has any record of the investment described in the documents you have provided. I would be grateful if you could provide us with any further information that would assist us in our enquiries.

Kind regards

<image001.jpg>       
Johnathan Almeida
SG Hambros Bank (Gibraltar) Limited
Manager, Group Front Office Regulation
& Control SAFE/OSM/PRI
Hambro House
32 Line Wall Road
Gibraltar, 
Tel:       +350 20002063
johnathan.almeida@sghambros.com    
www.privatebanking.societegenerale.co.uk
Outstanding European Private Bank - PBI 2015
Best Overall European Private Bank - Wealthbriefing 2015
Best European Private Bank - Best Wealth Planning Team - Wealthbriefing 2013 and 2015
Top 25 Trust Companies - Private Client Practitioner 2011-2015
Best Private Bank in Western Europe - Structured Products - Euromoney 2004 - 2013
<image002.png>

This message and any attachments (the “message”) are confidential, intended solely for the addressee(s), and may contain legally privileged information. Any unauthorised use or dissemination is prohibited.  If you are not the intended recipient please notify us immediately by telephoning or e-mailing the sender.  You should not copy this e-mail or use it for any purpose nor disclose its contents to any other person.  E-mails are susceptible to alteration.  Neither SG Hambros Bank Limited nor any of its subsidiaries or affiliates shall be liable for the message if altered, changed or falsified. 

SG Hambros Bank Limited is authorised by the Prudential Regulation Authority and regulated by the Financial Conduct Authority and the Prudential Regulation Authority.  SG Hambros Bank Limited is registered in England and Wales under number 964058. The company's registered office and principal place of business is 5th Floor, 8 St James’s Square, London, SW1Y 4JU. 

SG Hambros Bank (Channel Islands) Limited is regulated by the Jersey Financial Services Commission for Banking, Investment, Fund Services and Money Service business, and by the Guernsey Financial Services Commission for Banking and Investment business. SG Hambros Bank (Channel Islands) Limited is registered in Jersey under number 2693. The company’s registered office and principal place of business is at PO Box 78, SG Hambros House, 18 Esplanade, St Helier, Jersey JE4 8PR.  The principal address of SG Hambros Bank (Channel Islands) Limited – Guernsey Branch is PO Box 6, Hambro House, St Julian’s Avenue, St Peter Port, Guernsey, GY1 3AE.

SG Hambros Bank (Gibraltar) Limited is regulated and authorised by the Gibraltar Financial Services Commission for the conduct of banking, investment and insurance mediation business. SG Hambros Bank (Gibraltar) Limited is incorporated in Gibraltar under company number 01294 and its registered address is situated at 32 Line Wall Road, Gibraltar.
This message and any attachments (the “message”) are confidential, intended solely for the addressee(s), and may contain legally privileged information. Any unauthorised use or dissemination is prohibited.  If you are not the intended recipient please notify us immediately by telephoning or e-mailing the sender.  You should not copy this e-mail or use it for any purpose nor disclose its contents to any other person.  E-mails are susceptible to alteration.  Neither SG Hambros Bank Limited nor any of its subsidiaries or affiliates shall be liable for the message if altered, changed or falsified.

SG Hambros Bank Limited is authorised by the Prudential Regulation Authority and regulated by the Financial Conduct Authority and the Prudential Regulation Authority.  SG Hambros Bank Limited is registered in England and Wales under number 964058. The company's registered office and principal place of business is 5th Floor, 8 St James’s Square, London, SW1Y 4JU.

SG Hambros Bank (Channel Islands) Limited is regulated by the Jersey Financial Services Commission for Banking, Investment, Fund Services and Money Service business, and by the Guernsey Financial Services Commission for Banking and Investment business. SG Hambros Bank (Channel Islands) Limited is registered in Jersey under number 2693. The company’s registered office and principal place of business is at PO Box 78, SG Hambros House, 18 Esplanade, St Helier, Jersey JE4 8PR.  The principal address of SG Hambros Bank (Channel Islands) Limited – Guernsey Branch is PO Box 6, Hambro House, St Julian’s Avenue, St Peter Port, Guernsey, GY1 3AE.

SG Hambros Bank (Gibraltar) Limited is regulated and authorised by the Gibraltar Financial Services Commission for the conduct of banking, investment and insurance mediation business. SG Hambros Bank (Gibraltar) Limited is incorporated in Gibraltar under company number 01294 and its registered address is situated at 32 Line Wall Road, Gibraltar.

VARNING för: (aktiva och tidigare) företag med Håcan Bodelind som ägare och Stefan Bodelind samt Jane Käck (numera Bodelind) som styrelsemedlemmar,
Sverige: Vidur Capital AB Astoun Invest, Öfvre Malevik Management AB, Bullseye Holding AB, Öfvre Kullavik Finance Kommanditbolag
UK:Mimer Trading Limited, Valhall Holding Limited, Sleipner Trading Limited, RF Capital Management Ltd
Spanien: J&H Entertainment 3000
Bilagor
SG Hambros confirmation fake document.rtfd.zip
(20.07 KiB) Nerladdad 26 gång
SGHambros.jpg
SGHambros.jpg (50.72 KiB) Visad 543 gånger
IMG_3098.JPG
IMG_3098.JPG (145.94 KiB) Visad 543 gånger

Återgå till "Fria diskussioner"