Forumet migrerat till ny version

Här får du hjälp om något inte verkar fungera som det ska. Här meddelas också alla ändringar och nyheter i forumet

Moderatorer: Solnamannen, Daniel

Användarvisningsbild
jeppe

Re: Forumet migrerat till ny version

Inläggav jeppe » 2 december 2014, 21:12

Daniel skrev:
jeppe skrev:Hej
Kan tycka att rubrikerna under SENASTE INLÄGGET är lite väl skrikiga.
Dom kan väl vara som dom längst till vänster under PENGAR & EKONOMI i stället.
Även bra om dagens datum under inläggen visas som "idag" så ser man snabbt
när nåt har hänt.

Hej, det går att ställa in under "Kontrollpanel" i menyn som syns när man klickar på sitt namn uppe till höger under sökrutan.
Där kan man välja fliken "Inställningar" och sedan valet datumformat: "För mindre än en minut sedan. / 2 december 2014, 20:57"
(det senare datumet i klartext i menyn är aktuellt datum, så när du gör din inställning kommer det inte vara exakt samma men funktionen blir den samma.

Bra tips! Jag kör så nu.
"you gotta do what you gotta do"

Användarvisningsbild
Daniel
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Daniel » 2 december 2014, 21:19

Nu har jag uppdaterat allas datumformat till detta, men man kan fortfarande ändra själv i kontrollpanelen.

Horizon

Inläggav Horizon » 3 december 2014, 10:42

Vad hände med "nya inlägg" (eller vad det kallades) under knappen "Snabblänkar" uppe till vänster? Nu kan jag bara se "olästa inlägg", "obesvarade inlägg" osv. För att man snabbt ska kunna få överblick är det viktigt att "nya inlägg" finns kvar. Föll den bort i städningen? :)
Man skall aldrig drabbas av panik, men drabbas man skall man se till att drabbas först.
Gud finns överallt hävdade han och slog vilt omkring sig.

Användarvisningsbild
Daniel
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Daniel » 3 december 2014, 11:09

Horizon skrev:Vad hände med "nya inlägg" (eller vad det kallades) under knappen "Snabblänkar" uppe till vänster? Nu kan jag bara se "olästa inlägg", "obesvarade inlägg" osv. För att man snabbt ska kunna få överblick är det viktigt att "nya inlägg" finns kvar. Föll den bort i städningen? :)

Jag är osäker. Vad som hänt är att jag uppdaterat mjukvaran från version 2.x till 3.1.x, så viss funktionalitet kan ha tillkommit och viss funktionalitet försvunnit. Under Notifikationer ser man vilka trådar man själv är aktiv i som uppdaterats sedan sist.

Användarvisningsbild
Daniel
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Daniel » 3 december 2014, 11:10

Hm, jag ser den. Kanske syns den bara om det de facto finns nya inlägg?

Horizon

Inläggav Horizon » 4 december 2014, 10:30

Ja, nu var den tillbaka hos mig också. Det kanske var så att jag tabbade mig och det inte fanns några nya inlägg som du säger. :)

En annan önskning, går det att flytta författarnamn och avatar tillbaka till vänster sida? Tycker det känns helknepigt när de hamnat ute till höger. Som att läsa arabiska eller nåt...
Man skall aldrig drabbas av panik, men drabbas man skall man se till att drabbas först.
Gud finns överallt hävdade han och slog vilt omkring sig.

Användarvisningsbild
Daniel
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Daniel » 4 december 2014, 11:29

Ja det går säkert. Jag är dock inte världsbäst på html så jag skyndar långsamt. :scratch:

Horizon skrev:En annan önskning, går det att flytta författarnamn och avatar tillbaka till vänster sida? Tycker det känns helknepigt när de hamnat ute till höger. Som att läsa arabiska eller nåt...

Användarvisningsbild
Jenkler
Kontakt:

Inläggav Jenkler » 4 december 2014, 13:53

Snyggt, 3.1.x är så mycket bättre än 3.0.x med alla fina ext. Bra jobbat. Jag antar att detta är 3.1.2, om inte så kan det vara bra att uppgradera pga säkerhetshål ;)
Jag älskar att spara pengar, varför inte hjälpas åt?

Användarvisningsbild
Daniel
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Daniel » 4 december 2014, 14:17

Det är 3.1.2. On the edge. 8)
Jenkler skrev:Snyggt, 3.1.x är så mycket bättre än 3.0.x med alla fina ext. Bra jobbat. Jag antar att detta är 3.1.2, om inte så kan det vara bra att uppgradera pga säkerhetshål ;)

Användarvisningsbild
Jenkler
Kontakt:

Inläggav Jenkler » 5 december 2014, 23:25

Grymt!

Det ska bli spännande att se alla uppdateringar som kommer för 3.1.x samt alla nya spännande extentions :)
Jag älskar att spara pengar, varför inte hjälpas åt?

Återgå till "Om forumet"