Forex Valuta handel ?

Här diskuterar vi fonder, aktieobligationer fastigheter och annat skoj som inte är just aktier.

Moderatorer: Solnamannen, Daniel

Andreas348

Forex Valuta handel ?

Inläggav Andreas348 » 25 januari 2011, 19:38

Hejsan ! är intresserad av att börja med valuta handel , men är de någon som kan något om sådan ? eller vet något om denna sida?

Fick tips om hemsidan av en "vän" .
http://www.plus500.com/?id=16487&pl=2
Finns de gratis pengar? Säg till då föfan

Strindberg

Inläggav Strindberg » 27 januari 2011, 19:16

Hur mycket får du för att vi klickar på länken eller registrerar oss?

dRx

Re: Forex Valuta handel ?

Inläggav dRx » 27 januari 2011, 19:21

Andreas348 skrev:Hejsan ! är intresserad av att börja med valuta handel , men är de någon som kan något om sådan ? eller vet något om denna sida?

Fick tips om hemsidan av en "vän" .
http://www.plus500.com/?id=16487&pl=2

Instämmer med herr Strindberg, du ger oss inte mycket kött på benen då du skriver ett dåligt inlägg med en historik på 0 tidigare inlägg. Vad förväntar du dig då av oss andra medlemmar, att vi skall klicka på en länk som enligt mitt tycke ser väldigt suspekt ut.

Andreas348

Inläggav Andreas348 » 27 januari 2011, 20:07

Allvarligt talat så fick jag denna länk av min vän.
Finns de gratis pengar? Säg till då föfan

headline

Inläggav headline » 4 mars 2011, 00:04

Att bara börja med valutatrading är nog inte det lättaste...

Har själv satt mig in i ämnet och visst finns det en enormpotential och marknaden är otroligt likvid och pågår dygnet runt.

För egen del så har jag läst på om strategier och analys för att hitta trender etc. Finns en sida som heter babypips.com som har en bra "nybörjarskola".

Hade även igång Metatrader4 (MT4) och följde kurserna och fipplade med sk tradingrobotar, med mindre lyckat resultat.

Att bara börja trada är inget man bara börjar med och sen kommer pengarna. Disciplin, analys och en massa tid är nog det minsta man behöver. Själv klarar jag inte av det eller har tid till det så jag överlåter mina valutaspekulationer till riktiga traders som har det som jobb.

Lycka till!

Mvh Gustav

LFN

Inläggav LFN » 23 mars 2011, 22:41

Jag ska öppna konto hos forex mäklaren FinFX. Dom accepterar insättning både i EUR och USD.
Vilket är att föredra? Hoppas på feedback :)

Användarvisningsbild
Solnamannen

Inläggav Solnamannen » 24 mars 2011, 07:55

Min uppfattning är att det för en senior doktor i nationalekonomi med examen från handelshögskolan anställd på en storbank i syfte att göra valutaaffärer är svårt att tjäna pengar på ren egen handel - alltså utan bankens kunders transaktioner att spela med.

Mitt svar på frågan om "any other" småsparare med <1 mkr kan sitta hemma vid datorn på någon smått oseriös sida för "valutahandel" och generera reellt god avkastning och alfa blir därmed ganska given. Humbug!

LFN

Inläggav LFN » 24 mars 2011, 18:34

Solnamannen skrev:Min uppfattning är att det för en senior doktor i nationalekonomi med examen från handelshögskolan anställd på en storbank i syfte att göra valutaaffärer är svårt att tjäna pengar på ren egen handel - alltså utan bankens kunders transaktioner att spela med.

Mitt svar på frågan om "any other" småsparare med <1 mkr kan sitta hemma vid datorn på någon smått oseriös sida för "valutahandel" och generera reellt god avkastning och alfa blir därmed ganska given. Humbug!

Vems fråga svarar du på? Jag har inte ställt någon sån fråga.
Jag förstod att jag skulle få ett sånt här svar.

Då ska jag berätta för herr seniordoktorer m.fl att jag de senaste 33 månaderna uppnått en genomsnittlig månadsavkastning på 16% med valuta handel.

Min sämsta månad under denna tid är +0,5%. I jämförelse med de aktieplaceringar jag gjorde tidigare så är detta säkrare än säkert.

Jag förstår inte alla som pratar om den enorma risk valutahandel innebär. Med rätt moneymanagement och strategi så är riskerna oerhört mycket mindre än att trada tex index och aktier.

Hoppas någon annan kan rekommendera en deposit valuta hos FinFX. Kör idag USD konto hos GoMarkets.

Användarvisningsbild
Spencer

Inläggav Spencer » 24 mars 2011, 19:24

Ja, jo, människor som skryter på nätforum brukar ju alltid tala sanning.

:wink:

Förstår inte varför du ber om råd av människor här om du lyckats multiplicera ditt kapital med 134 ggr på knappt tre år. Och detta utan att ta risker! Fantastiskt. Makalöst. Alla kan givetvis lyckas på detta sätt.

rookiiee

Inläggav rookiiee » 24 mars 2011, 19:56

LFN skrev:Jag ska öppna konto hos forex mäklaren FinFX. Dom accepterar insättning både i EUR och USD.

Spelar ingen roll , bara att köra på, se bara till att kunna betala räkningarna.
"Let the winners riiiide , cut losers short", Peter Lynch

LFN

Inläggav LFN » 24 mars 2011, 23:58

rookiiee skrev:
LFN skrev:Jag ska öppna konto hos forex mäklaren FinFX. Dom accepterar insättning både i EUR och USD.

Spelar ingen roll , bara att köra på, se bara till att kunna betala räkningarna.

EUR får det bli. Nu är det bara kul att betala räkningar :D

LFN

Inläggav LFN » 25 mars 2011, 00:08

Spencer skrev:Förstår inte varför du ber om råd av människor här om du lyckats multiplicera ditt kapital med 134 ggr på knappt tre år. Och detta utan att ta risker! Fantastiskt. Makalöst. Alla kan givetvis lyckas på detta sätt.

Helt utan risk är det ju inte. Jag riskerar 2% av mitt konto vid varje affär. Har hittils haft 4 förluster i rad som värst under snart 3 års tid. Alltså en mycket lägre "drawdown" i jämförelse med många gånger under tiden jag handlade med aktier. Det tycker iaf jag inte är hög risk.

Spencer skrev:Alla kan givetvis lyckas på detta sätt.

Naturligtvis inte, jag tror absolut på siffran 9 av 10 förlorar i längden på forex marknaden.
Det är nog som att tro att man kan bli ett aktieproffs bara genom att öppna ett konto på Avanza och sedan handla utan att veta vad man gör.

Användarvisningsbild
Spencer

Inläggav Spencer » 25 mars 2011, 07:03

LFN skrev:Naturligtvis inte, jag tror absolut på siffran 9 av 10 förlorar i längden på forex marknaden.

Hur många bedömer du snittar 16% i månaden 33 månader i rad då?

Antingen räknar du fel, eller så snackar du goja medvetet.

Användarvisningsbild
Solnamannen

Inläggav Solnamannen » 25 mars 2011, 08:51

LFN skrev:Vems fråga svarar du på? Jag har inte ställt någon sån fråga. Jag förstod att jag skulle få ett sånt här svar.

Kritik är som mest besvärande för de som far med osanning förmodar jag. Anfall är bästa försvar. Du underskattar hur luttrad man blir av en massa offensiva skojare efter åtta år på ett internetforum...

LFN skrev:Då ska jag berätta för herr seniordoktorer m.fl att jag de senaste 33 månaderna uppnått en genomsnittlig månadsavkastning på 16% med valuta handel.

Solnamannen skrev:Humbug!

Rickard

Inläggav Rickard » 25 mars 2011, 09:23

Själv så tycker jag att det är helt glimmrande att en person som klarar att snitta 16% plus i månaden på valutahandel inte kan räkna ut huruvida det är lämpligast att göra sina "deposits" i $ eller € utan måste fråga om hjälp på ett internetforum. :D

Återgå till "Övriga placeringar"