Forex Valuta handel ?

Här diskuterar vi fonder, aktieobligationer fastigheter och annat skoj som inte är just aktier.

Moderatorer: Solnamannen, Daniel

Användarvisningsbild
Solnamannen

Inläggav Solnamannen » 25 mars 2011, 09:39

Rickard skrev:Själv så tycker jag att det är helt glimmrande att en person som klarar att snitta 16% plus i månaden på valutahandel inte kan räkna ut huruvida det är lämpligast att göra sina "deposits" i $ eller € utan måste fråga om hjälp på ett internetforum. :D

Touché. I rest my case. :wink:

LFN

Inläggav LFN » 26 mars 2011, 00:32

Rickard skrev:Själv så tycker jag att det är helt glimmrande att en person som klarar att snitta 16% plus i månaden på valutahandel inte kan räkna ut huruvida det är lämpligast att göra sina "deposits" i $ eller € utan måste fråga om hjälp på ett internetforum. :D

Glimmrande, javisst :lol:

headline

Inläggav headline » 28 mars 2011, 14:45

Fantastiskt med diskussioner!

Att det finns uppsida med forex är jag övertygad om. Däremot är det varken lätt eller saknar risker. Har som sagt själv följt valutahandel via MT4-plattformen men inte provat att köra på annat än demokonto med tradingrobot. Sådär resultat... Min uthållighet och tid höll inte för att gräva mig ner i det. Däremot tror jag att man kan få betydligt bättre avkastning på sitt kapital jämfört med aktiehandel till liknande risk.

I och med att valutahandelsmarknaden inte är i närheten så reglerad som aktiehandel etc. så finns det betydligt större utrymme för skumrask. Stora glidande spreads tex. gör det svårt att jobba med scalping (små och många exekverade avslut på kort tid och på små rörelser). Förstår på så sätt skepsisen från "rävarna" här på forumet, men bara till viss del.
Förstår inte riktigt totalsågningen av forex, kommentarer på det?

Har för övrigt kommit i kontakt med svenska www.fairtradingtech.com som med en helt banbrytande transparens kan bli riktigt stora inom valutahandel. Värt att kolla upp för den intresserade! Personligen håller jag det under uppsikt.

Teknisk analys är för de flesta grunden till valutahandel och för den intresserade så kan jag rekommendera forex-skolan på www.babypips.com

Sen vill jag bara påpeka att jag inte får betalt för att skriva detta i fall någon skulle få för sig tanken att tro det! :wink:

Mvh Gustav

sandysmiths

Re: Forex Valuta handel ?

Inläggav sandysmiths » 12 augusti 2017, 10:57

Som student i som bor på studentboende kan du gissa att mina pengar är begränsade. Jag är en kul, utåtriktad person. Jag gillar fester, går ut och hänger med mina vänner på krogen, men att gå ut på stan till pubar, dricka, festa, äta pizza och köpa takeout sent på kvällen kostar massor med pengar. Även de saker jag tog för givet när jag bodde hemma gör. Vem trodde att toalettpapper inte växte på träd?

Jag insåg snart att jag behövde tjäna pengar, snabbt. Eftersom jag studerade heltid var ett jobb uteslutet så började jag leta efter alternativ för att tjäna pengar på internet. Jag behövde ett sätt som var webbaserat kan enkelt nås från vilken dator som helst. Jag tittade igenom mina alternativ som betalade undersökningar, frilansjobb, säljer mina njurar ... tills jag hittade FXGM.

Då jag studerar ekonomi kände jag att jag hade lite insyn i affärer, men efter att ha registrerat mig - började ett konto snabbt och har funktioner som att mata in priset eller hur mycket pengar för SL / TP du får garanterat SL - Jag gick med i Forex-akademin där Du kan hitta informationen om Forex.

Efter att ha handlar med dem ett tag anser jag att FXGM är det perfekta företaget för mig. Dem erbjuder mycket snabba uttag, jag menar jag hade ett uttag gjort och fick pengarna samma dag. Som student är jag inte en vanlig näringsidkare, och jag har inte några riktigt bra metoder, men jag har handlat i 3 år nu. Jag har funnit att de ska vara mycket professionella, öppna och informativa.

Jag har förlorat pengar, men det är inte för att företaget är en bluff, det är för att – jag måste erkänna att – jag är, eller snarare var en n00b som var dålig på handel. Men deras kundsupport är alltid vänlig och hjälpsam, även om du bara arbetar med relativt småpengar. När jag började handla med FXGM, förlorade jag först pengar till vänster och höger. Men då tänkte jag ut vad jag gjorde så långt som forex går och hittills gör jag mycket bra. jag vet inte. Alla mina affärer har stängt och öppnat utan hitch. Jag har aldrig haft ett serverproblem, och alla mina e-postmeddelanden till dem har besvarats inom en enda arbetsdag.

Deras trading plattform är också fantastisk.

Jag använder FXGM varje dag och lever på mina vinster jag får från att använda handelsstationen. Jag har aldrig haft en hängande ordning eller problematiska fel med plattformen. Jag skickar mailar dem inte om problem när jag kan ringa dem nästan varje dag i veckan och prata med en riktig person. Även bättre, jag kan chatta med dem mycket snabbt med tanke på vissa marknadstimmar och du kan till och med begära att en viss person ringer dig omedelbart. Jag handlar tusentals dollar i notationsvolymen varje månad nu och fortfarande inga problem.

Med tanke på min erfarenhet av FXGM, tycker jag att de är exceptionella. Deras spridningar är generellt låga (givet minst ett standardkonto). Alla mina beställningar utförs nästan direkt. Jag älskar även deras mobila plattform. Bäst av allt, betalar de! Varje gång. Jag begär medel och transaktionen slutförs vanligtvis mindre än en dag.

Återgå till "Övriga placeringar"