kompiss_real

Hur går det för dina placeringar idag?

Moderatorer: Solnamannen, Daniel

Användarvisningsbild
kompiss_real
Kontakt:

kompiss_real

Inläggav kompiss_real » 7 januari 2018, 11:23

.....
2018/01/07 är inne på kompissportfolio.
Det vi tycker om gör vi, det vi ser som vårt intresse tror vi på alla människor här på pop tror på samma sak och har samma intresse.
utvecklingen har gått fram "Tesslan har fött / Ferrarin har dött" - men jag föredrar att Ferrarin är ännu mer en förebild för de flesta -
höra motorns ljud, effekten som för Ferrarin framåt. "Gamla som unga" lär man sig, att ta för sig i livet. Min ålder 26år men
mins då när jag var 9-10) när min morfar var vid livet- våra sommrar tsm betydde så mycket för mig.
tsm med mormor, morfar och min syster, vi åkte till Västerbotten i Finland, staden "mono"/ som vi tillbringade mycket tid.
när man satte sig på gamla mopeden som fanns i källaren -morfar hjälpte mig att få upp den ur källaren och hjälpte mig att starta den.
Jag blev så överlycklig varje gång när vi två fick igång den, att höra motor ljudet lukten av gammal bensin som förde igenom moppen.
men en sommar åkte mormor, syster och jag dit:- jag var 13-14) jag kämpade slet som ett djur att få upp mopeden ur källaren till slut fick jag upp den
ur källaren, men det är inte kul att vara där längre mina andetag blev tyngre och tyngre, när jag fick igång mopeden så blundade jag. -
Tänkte tillbaka på somrarna som var när morfar stod bredvid och log. En tår rann ned för min kind men mina drömmar min intresse fanns kvar, det var
morfar en gång i tiden som lärde mig att vara den jag är, han lärde mig bygga trädkojor som jag byggde sedan ned och tog ut spikarna ur plankan, som jag kunde använda nästa sommar igen. Så nu sitter jag här med mina drömmar! "trebarns - pappa" sambo och livet har precis börjat......
26år är man nu.
Bild

Året 2018 - Investerings-blogg
uppdatering. Hem http://kompiss.se - bloggen följ oss & donera om ni tycker den är bra.

Användarvisningsbild
Solnamannen

Re: kompiss_real

Inläggav Solnamannen » 7 januari 2018, 12:12

Jag skulle aldrig köpa en Ferarri. Jag har självrespekt, och hyfsat självförtroende (...)

Jag skulle däremot gärna ha en Eagle speedster... Jag är ju inte helt känslokall :lol:

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 7 januari 2018, 15:50

Beror väl på vilken Ferrari?

En 512 BB skulle jag vilja äga.

Ofta vill man äga sin egen generations vackraste och mest åtråvärda objekt. För vissa i min generation är det ju Lamborghini Countach, men jag gillar det tidlösa mer än det futuriska (för sin tid då) och vill ha lite motorhuv och inte kilform.

Jag skulle även vilja äga De Tomaso Panthera och skiter fullständigt i att den bara har en Chevy Big Block med trim.

Klassiska King Kawasaki eller Z900 är ju en annan maskin fast MC. Även den vulgära sexcylindriga Honda CBX, med den tiden avgassystem 6-1. En hopplös jävla släde att köra men vem bryr sig.... bredden på motorn är skitcool. CB-kryss kallas den i Skåne, och bara att kunna säga, på skånska, att man har en CB-kryss är en höjdare.

Så har vi ju den vackraste japanska maskinen någonsin byggd Honda Cb1100R men med det första årets halvkåpa, inte den helkåpa som kom sedan. Fast jag kan acceptera helkåpan då motorn är "svartkromad". Svår att få finish på.

Moto Guzzi 850 Le Mans Mk2 är ju en annan sanslöst vacker maskin. Det rullar en i Lund....
Look after the pennies and the pounds will look after themselves
- ordspråk från England

Disclaimer: U.P.A. = utan personligt ansvar

Användarvisningsbild
kompiss_real
Kontakt:

Inläggav kompiss_real » 7 januari 2018, 22:41

Solnamannen skrev:Jag skulle aldrig köpa en Ferarri. Jag har självrespekt, och hyfsat självförtroende (...)

Jag skulle däremot gärna ha en Eagle speedster... Jag är ju inte helt känslokall :lol:

Dom är fina som tusan, det är ett toppen bra val på bilar :) skulle passa fint på svenska landsvägar :thumleft:
Bild

uppdatering. Hem http://kompiss.se - bloggen följ oss & donera om ni tycker den är bra.

Användarvisningsbild
kompiss_real
Kontakt:

Inläggav kompiss_real » 7 januari 2018, 22:44

Himmelsblå skrev:Beror väl på vilken Ferrari?

En 512 BB skulle jag vilja äga.

Ofta vill man äga sin egen generations vackraste och mest åtråvärda objekt. För vissa i min generation är det ju Lamborghini Countach, men jag gillar det tidlösa mer än det futuriska (för sin tid då) och vill ha lite motorhuv och inte kilform.

Jag skulle även vilja äga De Tomaso Panthera och skiter fullständigt i att den bara har en Chevy Big Block med trim.

Klassiska King Kawasaki eller Z900 är ju en annan maskin fast MC. Även den vulgära sexcylindriga Honda CBX, med den tiden avgassystem 6-1. En hopplös jävla släde att köra men vem bryr sig.... bredden på motorn är skitcool. CB-kryss kallas den i Skåne, och bara att kunna säga, på skånska, att man har en CB-kryss är en höjdare.

Så har vi ju den vackraste japanska maskinen någonsin byggd Honda Cb1100R men med det första årets halvkåpa, inte den helkåpa som kom sedan. Fast jag kan acceptera helkåpan då motorn är "svartkromad". Svår att få finish på.

Moto Guzzi 850 Le Mans Mk2 är ju en annan sanslöst vacker maskin. Det rullar en i Lund....

Många fina exemplar på bilar finns det och mc! "Smaken är som baken" :)

innan min sambo körde jag runt med min Subaru BRZ som var år 2015 års modell, och på vinterbil hade jag Dacia sandero II
Bild

Återgå till "Dagboken"