Moffar

Hur går det för dina placeringar idag?

Moderatorer: Solnamannen, Daniel

Himmelsblå

Re: Moffar

Inläggav Himmelsblå » 30 september 2017, 13:56

Moffar,

Jodå.. mitt gnäll är väl mitt sätt att vara taggad... HM var på gång att bli en riktigt vettig investering ett tag där ju... jag vill klara den sättning vi har framför oss någorlunda helskinnad för att gå in med en satans massa krut och belåning för nästa uppgång. Då jädrar blir det stock-picking på riktigt!!!

Ge mig 7 år till så hoppas jag känna att jag därifrån jobbar så mycket eller lite jag vill.

Beror ju på räntor och en massa skit så man vet inte... jag har ju mitt hus, hade gärna bott i Lomma, men trivs så in i helvete här i ekskogen! Billigare också då ju... än Lomma... är man uppväxt vid Revhaken i Åhus fylls man ju av någon speciell känsla vid lukt av östersjöns tång och hav. T o m när tången luktar surt... pilka torsk tänker man. Sätta flundregarn.

Jag håller tummarna för dig. Gamla krögare är värda lite guldkant, ni har ofta jobbat hårt... och även om du mest lattjat runt i Malmös partyliv... med tung Reggae... jag håller tummarna ändå... :)

KP har jag bara tagit din rygg... hehe, jag tar själv ansvar för mina beslut så oroa dig inte. Tyckte jag fick en vettig ingång men vilken resa man kunde gjort...

SAAB är min match... vilken nagelbitare det blir!!! Värre än Sverige mot Luxemburg. :D

PS.

1000 LP-skivor??? Är det till killen nere vid Värnhem, han säljer ju mycket beggad vinyl?

Jamen för helvete... nu får du vara på Lyssningar istället utan din gamla Vinyl... 1000 plattor... är det 50 lax eller mer??? :cyclops:
Look after the pennies and the pounds will look after themselves
- ordspråk från England

Disclaimer: U.P.A. = utan personligt ansvar

Moffar

Inläggav Moffar » 1 oktober 2017, 09:36

Jag vet inte vad jag kan få för min Beatles, Lennon....absolut inte en bråkdel av vad jag får för de 100tals LP/EP med djup tung trance, Tech house. De jag spelade med på svartklubbar i Malmö för sissådär 20 år sedan. Omöjliga småpressa från fina bolag som Cosmic one, Iboga Records, Digital strutures, Harthouse mf.
...Dom står i kistor undangömda. Vad ska jag med dem till Himmlablå?
Visst är det sorgligt att sälja av alla Peps, Nationalteatern etc....Det kan bli lite flis om jag får ivägdem på rätt ställe. Tänkte att nu är ett gott tillfälle.
Lyssnar du på dina stenkakor?
50.000:- räcker inte ens till hälften av uträknad investeringskostnad i kommande FE.
Men en tanke klurar sig fast kring -Tänk om det inte blir en FE!? :D ..inget är spikat.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 1 oktober 2017, 11:31

Intressant hur som helst... timingen är rätt absolut. Dels finns ett intresse igen för vinyl ju. Dels finns det hur mycket som helst ute i stugorna, ingen har slängt sin gamla skivsamling. De står på vindar i bokhyllor osv... om 10 år flödar marknaden av Peps och Hoola Bandola, Deep Purple och Sabbath, Beatles osv...

Då börjar de tråka arvskiftena eller se rensar 40-talisterna förråden när de inte längre vill bo i sin villa...

Som vanligt, din timing är snygg... :D

Nej, och jag samlade lite LP som student mest. De bästa skivorna som Pogues i original är ju helt sönderspelade. Annan vinyl som var samlingsvärd på den tiden försvann... någon var tjyv i min bekantskapskrets. Lite andra värdesaker försvann ibland hos andra kompisar... eller så var det bara folk som tog sig in och norpade grejer när alla lajjade runt på partyt.

Jag sålde även lite gamla Kizz när jag behövde stålar som student. Love Gun och Destroyer. Kizz Alive... du vet, kanske inga heta originalpressar men ändå.

Ingen brydde sig så jävla mycket ändå. Vi var unga då.

Min far fick en vinylspelare i 75-årspresent i somras. Så han lyssnar lite på sin lilla skivsamling. Mycket jazz-EP från 50 och tidigt 60. Kan inte mycket om det. Han var musikintresserad, musikalisk, spelade trumpet.. så fick han cancer i en lymfkörtel så han blev sned i flabben. Där dog liksom hans musikintresse helt. Så det var en rolig present att ge.

Stenkakor och gamla vevgrammofoner är mycket dekorativt i ett hus i Lomma!!!
- ordspråk från England

Moffar

Inläggav Moffar » 2 oktober 2017, 12:32

Leker med elden idag, jag köper och säljer, fram och tillbaka i min favoritaktie. Är jag effektiv, har jag mage nog att ivänta 1 krona i vinst, ett par gånger idag.. - Jag ärigång att akka aktier. Om mina affärer inte går i lås, så har jag 80 procent av ev FE - no harm done.
200 aktier x 2-3 gånger är en värdig dag. Gillar inte att jag trollar med 6 sex siffror för att vinna 4 siffrigt.

Moffar

Inläggav Moffar » 3 oktober 2017, 12:54

Idag går det trögt, alla avvaktar runt den aktier jag simmar.

Då oh då åker ju börsen ner brant. Jag har de två senast gångerna fiskat upp Lundbergs och en av gångerna splittade jag med SCA, som då låg under hundralappen.
Jag är förberedd för ett major ras, men om det bli Lundbergs dena gång det tror jag inte, Fastigheter kommer sakta in en aning, tror jag. Alltid en safe haven, men vad är avkastningen. Victoria Park är intresssant, de har en bra plana och en bra affärsmodell. Kan vara en kandidat för ett mindre innehav, om, om det kommer en korrigering. >28kronor.

Jag trivs bra just nu, livet har sina motgångar, men de härdar mig. senaste veckan har jag tömt kylen, det har nog sparatren tusing. En stabil inkomst så akumlerandet ökar är siktet 2018. Räcker med 50 procent.
Samtidigt så lever jag gott och går väl, snålar inte.
Mian snabba tradar i KP har gått plus minus noll, det står stilla i väntan.. ul med Lundbergs - min äldsta aktie som ej blivit rörd sedan 20 år tillbaka.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 4 oktober 2017, 09:33

Jag är förberedd för ett major ras

Major? Jag tror det kan bli ett generalsras!! En major är ju nätt och jämnt en officer. Springpojke åt oss generalspersoner. :D :D

För böfvelen! Är Kung Oskar död? Vad heter majestätet nuförtiden???
- ordspråk från England

Moffar

Inläggav Moffar » 5 oktober 2017, 16:15

inget negativt menat, mer att nu har jag fått iho likvider till en ev kommande FE, blir det ingen så köps det fle aktier i överteckning.
Så nödå, livet visslar på.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 5 oktober 2017, 16:26

Låt oss nu inte bli alldeles impertinenta!!!

https://www.synonymer.se/sv-syn/impertinent

:D
- ordspråk från England

Moffar

Inläggav Moffar » 5 oktober 2017, 17:23

Eventella Weifa ägare som vill följa md på dfortsatt tåg?*

*För aktieägare i Weifa som har accepterat Erbjudandet förväntas kontant likvid vara till-gängligt på respektive banks VPS konto den 9 oktober 2017 eller strax därefter.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 6 oktober 2017, 08:44

Moffar skrev:Eventella Weifa ägare som vill följa md på dfortsatt tåg?*

*För aktieägare i Weifa som har accepterat Erbjudandet förväntas kontant likvid vara till-gängligt på respektive banks VPS konto den 9 oktober 2017 eller strax därefter.

Nu blir det kul... nu skall det fiskas tr.... det är en rolig hobby!!

:cyclops:
- ordspråk från England

Moffar

Inläggav Moffar » 8 oktober 2017, 16:06

vickert vär vi har. Blåst & regn.
Tror inte vi har någrr granar i malmö, så kansken någn runt Folkets park? Eller ut mot villaområdena. Men rääknas dom?
Längs havet Lomma till :P , med fint fiske i både hamn, och stora dammar, där har vi tall.
..men nu är det snart TR Fiske som gäller ja!,, tycker ofta det kulminerar under mittten av perioden.
Hur tänker du "Himmlablå""..eller kör du live, och tar pilen mot (TA) minut för minut?

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 8 oktober 2017, 16:28

Moffar skrev:vickert vär vi har. Blåst & regn.
Tror inte vi har någrr granar i malmö, så kansken någn runt Folkets park? Eller ut mot villaområdena. Men rääknas dom?
Längs havet Lomma till :P , med fint fiske i både hamn, och stora dammar, där har vi tall.
..men nu är det snart TR Fiske som gäller ja!,, tycker ofta det kulminerar under mittten av perioden.
Hur tänker du "Himmlablå""..eller kör du live, och tar pilen mot (TA) minut för minut?

Jag har ingen game plan ännu. Vi får se hur det blir.... det verkar ju som om många inte varit förtjusta i FE? Det kan ju bli att en del vill sälja TR och inte vill ha BTA.... vi får se vart marknaden hamnar och hur erbjudandet blir.

Fiskar jag något blir det rent handelstekniskt och arbitrage.

Malmö har en massa bok! Och häger! Den brukar morgonfiska i pildammarna för att sedan mest hålla till i slottsparken. Tror den kanske sover i en stor bok nere vid pildammarna. Malmös hägrar är en grej då de nästan är tama!

Skånska kusten är fylld med frösådd furu eller tall om du vill. Min farmor sa att den var tysk, och det kan ju ha varit därifrån man köpte in plantorna... man planterade för att binda sanden som annars bara drev omkring när det blåste.

Sand, tall och doften av tång... det är grejer det!!! :D
- ordspråk från England

Moffar

Inläggav Moffar » 10 oktober 2017, 14:50

Jag har sålt i KP sedan 51,9 sålt av på 48,44, 40,40:-, oh nu köpt om för 38,80:- Två tredjedelar köpt för.
Jag kan ju inte se in i framtiden men jag vlll mig veta att en tredjedel av innehavet är bra att ha vid fiske av TR i nyemissioner. Priset brukar dyka oh då emissionen är slut så kliver aktien upp ett par steg. Vi har trots allt köpt på oss ett bolag och det skapar mervärde.
Jag blir alltid osäker hur jag skall positionera mig inför FE. Ska jag ta all utdelning jag kan få i form av rätter eller skall jag göra mig lite likvid.
Beslutet är fattat oh en Köploss logger högt upp, om en överraskninga i världsklass uppenbarar sig.
Känner mig lite feg, men mitt 5-siffriga antal bör jag vara stolt. Uppbygd helt av mig själv på ett par då--ett par slantar i klädbolaget JC.
Sen köpte jag tidigt i Aoi oh där kom jag igång ordentigt med en stor post SCA under dåvarande hundralapp,,på den vägen är det.
Köpte mina 1á Karo Bio för under två kronor. (20kr)
Fan vet om jag tar fel idag, ligger med tre teleskopspön ute och avvaktar napp.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 10 oktober 2017, 16:28

Taktiken blir svår att lägga upp innan vi vet besked tycker jag... jag sitter bara och väntar.

Kontaterar då att Weifa kostar ca 1.300 MSEK.

Det krävs då ca 16 SEK per aktie vid en FE utan att lån tas.

Jag har ödmjuka 1550 aktier så jag har avsatt ca 40.000 att leka med varav ca 25.000 dras in vid FE.

Jag kommer att teckna mig och kanske köpa BTA eller fler TR beroende på hur marknaden reagerar.

Det har varit ett ganska stort säljtryck från NON och AVA... kan tänkas att många småsparare har gjort en fin resa redan men inte vill gå in med mer kosing vid dessa nivåer. Kanske man är nöjda, kanske man säljer lite för att få råd med TR.

Svårt att veta... men som strukturaffär är Weifa fint, inte tu tal om det. Priset är ju generöst men det måste det vara för att lyckas... kursen var dryga 30 när budet på 35 kom... snygg affär.
- ordspråk från England

Moffar

Inläggav Moffar » 10 oktober 2017, 16:40

En sak är säker, den 2 november så är det rapport. Mycket spännande kring babyslide och nästa "steg". Här går det fort vettu.
Ger inget köpbud nu iaf,
.....Hack i häl på :D Bengt Eklöf..
http://karopharma.se/investerare/storsta-aktieagare/

Återgå till "Dagboken"