Moffar

Hur går det för dina placeringar idag?

Moderatorer: Solnamannen, Daniel

Himmelsblå

Re: Moffar

Inläggav Himmelsblå » 7 september 2017, 13:12

Moffar skrev:Då budet ligger 10 -12 kr över dagskurs tycker jag,, att Weifa ägarna kan göra 10% bara genom att köpa Karo- genom försälj Wefia.
easy money..det ser bra ut och fler köp av insyns har gjorts. klistrar ej men positivt är det. Låt budet gå igenom bara..Lönner skruvar förmodligen på en plan b gällande ev FE. Vi småfolket tog ej förslaget väl. Det fins fler vägar att gå.
Personligen vill jag ej bli utspädd.

Ptja, det gav ju mig en ingång i aktien...

Men många verkar ju ligga fulltankade utan att vilja öka satsningen via FE, det är min tolkning när jag läser på Avanza.

Jag vet inte hur aktieägarvänlig Lönner är.... det krävs ju ett överbud för uppköp och 10% är ju inte mycket att orda om. Bara att hoppas att inte alltför många kör Axis-varianten, utan att karo kan lyfta ut Weifa från börsen. Men de stora ägarna har väl sagt ja, så ett maktövertagande lär det bli. Mest bara opraktiskt om aktien skall skvalpa vidare på norska börsen.

Det är bara att ta det ko-lugnt. Kanske Avanza lyfter in Karo i superlånet på allmän begäran? Men det är tveksamt med ett börsvärde på 3.000 MSEK... Minsta bolag idag är Byggmax med 4.000 MSEK.... efter emissionen bör dock Karo kunna kvala in, så vem vet?

Om inte, kanske det finns lite billiga tr att plocka upp när småfolket balanserar sina portföljer?
Look after the pennies and the pounds will look after themselves
- ordspråk från England

Disclaimer: U.P.A. = utan personligt ansvar

Moffar

Inläggav Moffar » 8 september 2017, 12:43

kul att du nämner Axis, som är en av mina tradeaktier. endast under dagen. Hedgefond a´hög procent i vinst "den dagen den kommer den dandegen!! hegefonden ok´...redo för, uppgörelse", har stoppat upp processen,, precis som i flertal bolag
Ligger låg Karo samt karox2 till anledningen till att investera i ett sunt bolag.
Just nu är Axis ett bra kassaintrument innan tex ökad ingång i Karo Pharma

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 8 september 2017, 13:11

Moffar skrev:kul att du nämner Axis, som är en av mina tradeaktier. endast under dagen. Hedgefond a´hög procent i vinst "den dagen den kommer den dandegen!! hegefonden ok´...redo för, uppgörelse", har stoppat upp processen,, precis som i flertal bolag
Ligger låg Karo samt karox2 till anledningen till att investera i ett sunt bolag.
Just nu är Axis ett bra kassaintrument innan tex ökad ingång i Karo Pharma

Jo Axis är kanske intressant med sin fixering vid 340. Som om budet fortfarande gällde, men vad jag kan begripa är det helt avslutat??

Axis borde därför kunna handlas med en kurs som rör sig efter resultatet i rapporter, men nej... det är 340 som gäller... jag begriper det inte riktigt.

Roligt med din swingtrading och kul med Astra nu. Jag köpte ju aldrig men har en leap till december på 690... de pengarna ser jag som rökta, men man vet aldrig... :drunken: :drunken: :drunken:

--------------

Jag antar det är köp som gäller på Axis? Men där är ju ingen handel att tala om.. något hundratal aktier i omsättning,,, blir ju korvören liksom om man svingar på några kronor i kursrörelse.

Hur gör du där? Ligger och köper poster under en vecka i sträck eller?? Snabb in och utgång verkar svårt....
- ordspråk från England

Moffar

Inläggav Moffar » 9 september 2017, 11:01

I bolag med stor omsättning; Saab, Axfood, Seb eller Astra så går 90 procent av tiden av till att vänta in ett köp, eller sälj. Jag har en handfull aktier jag följer. Jag har en döden-portfölj, där arvet till barnen ligger, sen har jag ju POP - min hobby som ger avkastning till levendet. Det gör ej den stora gamle Lundberg-portföljen..där återinvesteras allt nästintill per automatik.

Ja kul med ett Swoong upp i Astra, 30 spänn.... Jag säljer förmodligen i veckan redan. Flertalet guldklimpar har sjunkit 10 %, och kan säkert sjunka 20 till. Då aktien stigit 30 kr sedan köp, lär jag sitta å knappen på måndag, händer det inget så hakar jag på i det. Allt kalll ju gå till ev FE i KP.

Fler insiderköp i Karo Pharma stärker min tro på att jag satsat på rätt häst. Gällande finansiering så är jag så glad att få vara med, inte bli utelåst om "småfolk", och en PP görs. Tack Lönner....nu skall bara kapitalet in. Har kvar Bullx2 KP iaf.

Sköt om dig Himmlablåe, å´ni andre. -Astra boostar mina chanser till övrteckningen,,,den där lilla extra vinsten i KP...*Håller fingrarna i styr*
Köp billigt & sälj dyrt

Moffar

Inläggav Moffar » 11 september 2017, 12:13

Avyttra Bullx2 med fin vinst, tack, drar ned allt .,,,skapar ytterliare aktier, Idag köpte jag för 11- tden på 38,90 för cirka elva tusen kronor, :D
jag vill ha många tekningsrätter och vill gärna överteckna. Blir de ägare med minst gräns för stresss så pass kissiga att det säljer kommer inte påverka mig. Iallafal inte negativt. Det blev ett par aktier endå.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 11 september 2017, 20:09

Astra trevlig idag med... potentialen är hög för Astra idag. Men hur du timar din sälj vill jag inte lägga mig i... din fingertoppskänsla därvidlag tycks bättre än min... men jag tycker ju Astra tål 600 spänn i alla fall, deras forskningsportfölj ser ju intressant ut igen.

Läkemedelskonsten tar ju dessutom en hel del kliv igen tycker jag, och rent "science fiction" så är vi ju på väg in i en revolution med nanotekniker, genterpai och gud vet vad.

För Cancerbehandling verkar det ju onekligen spännande om man kan mixtra med immunsystemet istället för cellgifter. Tänk om vi kan få kroppens eget immunförsvar att stöta bort cancern!!

Cellgifterna började ju med första världskriget och senapsgasen. De soldater som hade överlevt den tidens kemiska krigföring visade en tillbakabildning av cancer.. viola! Den första kemterapin mot cancer var född och den första cellgiften var just senapsgas. Allt detta enligt ett radioprogram på P1 i alla fall. :)

Big Pharma är verkligen ingen mogen branch... vi har tillväxt på g där igen... frågan är nar, och om det blir Astra.
- ordspråk från England

Moffar

Inläggav Moffar » 12 september 2017, 11:48

Jag kommer swinga den uppåt så länge den ger mig fler karoaktier. Fint med budet där, 30 kr upp direkt.
Jagär förvånad över hum många aktier jag swingat fram i andra bolag. Flax säger norrmännen..
Glad iaf. Har ju öven ökat upp u KP och har nu en hög. Många TR är målet. Jag har löst kommande utgifter (FE) via andra utdelningar.
Samt Atra mfl. Det går bra nu, ul att se antalet aktier på kontot. Astra upp 60 kr, Tacksam :D

Moffar

Inläggav Moffar » 13 september 2017, 10:40

Big Pharma är verkligen ingen mogen branch... vi har tillväxt på g där igen... frågan är nar, och om det blir Astra.
/hihmla blå.
Bra sagt, det rör på sig bland giganterna..det gäller att ej halka efter. Abbvie och Gilead är mina favoriter i banschen.

Jag har nu sålt Astra. 100% av innehavet och tog hem en hög KP-aktier, därmed fler TR., så ser jag det :D

Trendsökaren

Inläggav Trendsökaren » 13 september 2017, 11:24

Lyssnat :D . Så det har åter blivit en liten, liten del biotech i portföljen

Moffar

Inläggav Moffar » 15 september 2017, 11:20

snabb vinsthemtagning a 89 tusen kr I kP igår. Men jag sparrade krut. Det blev en affär ´3.80 procent av portföljen.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 15 september 2017, 14:40

Moffar skrev:snabb vinsthemtagning a 89 tusen kr I kP igår. Men jag sparrade krut. Det blev en affär ´3.80 procent av portföljen.

Väntar... skall jag vara ärlig har jag inte ens bestämt vad som är kärninnehav och sving.

:D
- ordspråk från England

Moffar

Inläggav Moffar » 19 september 2017, 12:08

Sålt av under tre dagar.. Det är ett par veckor dit.men jag gillar att puzzla.

Jag ser sett tre dagars framför mig oh väljer att dra öronen mig lite. Menar min deltagning FE är mkt pengar, svårt att bara hosta upp. Gjort lite

småaffärer som jag haft tur i. Belåna?, ok till avanza superlån -.hör av mig, men sitter fortfarande djupt ner med tältpinnarna gällande mitt innehav/extra pension. Bevakar Gilead som är ett innehav, en massiv kassako på inrullning.

Moffar

Inläggav Moffar » 22 september 2017, 15:02

Omöjligt att veta vilken räv herr Lönner har bakom öraonen. . Enligt honom är inte ens FE en garanterad möjlighet, utan ett förslag, Kanske han trixar med bankerna.
Själv vet jag inte var jag skall ta vägen. Weifa verkar bli verklighet å´då blir det sprutt i bolaget. Underbart förvärv!
Jag är ambilavent gällande att ha cash el få fler rätter via aktieinnehav ...Har bufffrat upp lite iaf.
Tanke någon?

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 22 september 2017, 18:25

Astra, KP... jag är bull.

Är du med på SAAB-tåget?

Snart blir det åka av... jag skriver ju 50/50 på T-X och Indien...

Men får att låna några ord av Bosse Larsson (iff-iif ju då) så vet i tusan om det inte börja lukta sjutti-sjutti i Indien...

Kolla nu upp det och bestäm dig för det kan bli rejält roligt för mig som gick in redan vid 130... men styrspaken dras nog mot oss, och det kan bära iväg på riktigt i moderna krigsflyg.

:cyclops: :cyclops: :cyclops:

Stop-loss, hedge vad du vill är nog nödvändigt!! Det skall jag göra!!
- ordspråk från England

Moffar

Inläggav Moffar » 23 september 2017, 12:53

Gilar alltid speck..
Jo jag har hoppat in och ur SAAB ett tag, jag hugger där jag ser ett par kronor upp. Tillochmed sega Axis ligger på min lista över underbara företag..
Just nu har jag endast Gilead & KP i Pop-portföljen.
Läget är svårbedömt. Missiler, Sverigedemokrater, Trump, All time high, efterfrågan på olja m.m
Själv ar jag sålt av lite och ligger väl en sju procent utanför marknaden. Inväntar TR.

Nu öppnar Axfood E-apotek. ..Jag förstår hur stor dena marknad är, speciellt med äldre befolkning. Creades köpte ju in sig i Apotea.
Ja du Himmlablå,,om vi skall sätta ICA mot Axfood, så upplever jag att ICA´s bankverkamhet väger tyngre. Mål nästa år är 25 tusen i varje. Vid ett macro-ras är det okså dunderläge. Tjääna pengar på nedgång och lika mkt på uppgång. Svår uppgift men de går... :D

Återgå till "Dagboken"