Moffar

Hur går det för dina placeringar idag?

Moderatorer: Solnamannen, Daniel

Himmelsblå

Re: Moffar

Inläggav Himmelsblå » 29 november 2017, 13:15

Apoteken förändras också och går faktiskt sakta mot amerikanska drugstores i hur de funkar. Det finns en växande marknad i det där gränslandet mellan receptbaserade läkemedel och hälsokost. Alltså typ förkylningsmedicin.

Jag tycker Lönner fiskar i sådant som är legitimt och vettigt. De försöker hitta bra produkter vid förkylning, och ägnar sig inte åt kvacksalveri som verkningslösa bantarpiller. Av vad jag sett.

När jag var i USA funkade deras drugstores som en kombo mellan pressbyrån och ett svenskt apotek. Närmast ingång fanns godis och tidningar och längst in receptdisken. Däremellan receptfritt och det är där jag uppfattar att Lönners intresse är centrerat för tillfället. Jag tror det är ett växande segment och något som tilltalar folk. Torskleverolja, dietdrinkar med chockladsmak, hudvård... det finns fasen oändligt med potentiella produkter.

Senast jag var på apoteket sålde de polkagrisar i presentförpackning. Vanliga jävla polkagrisar... helt obegripligt. Vid receptdisken finns en massa godis, jag gillar inte det. Står man i en kassa om det är på Rusta eller på apoteket så försöker de sälja på mig socker... det är fan inte okej. :evil:

Men ännu säljer man inte cigaretter som på den tidens amerikanska drugstore. Jävla praktiskt att man köpa sin cancermedicin samtidigt som man hämtar upp sina cigg. Sjukt.
Look after the pennies and the pounds will look after themselves
- ordspråk från England

Disclaimer: U.P.A. = utan personligt ansvar

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 29 november 2017, 16:25

Vad tror du om Rootfruit från Laholm?

Laholm är för mig mer Båstadsregionen än Halmstad men det är ju gränstrakter. Båstad är ju rikt på riskkapital och entreprenörstradition.

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien. ... /rootfruit

Kanske man är på väg att visa vinst?

Men en knepig marknad och stenhård konkurrens.

Jag har testat deras rotfruktschips och de smakar vettigt.

https://www.avanza.se/placera/redaktion ... ering.html
- ordspråk från England

Moffar

Re: Himmelsblå

Inläggav Moffar » 29 november 2017, 17:12

Det är inte lätt att komma in hos butikskedjorna, Tydligen har dom fått in foten.
Jag får en bismak när Jag tänker på att investera. Force majeure, konkurrens & marginaler får mig att rygga.
Tycker det är förmycket chans. Kanske blir de uppköpta? Det är förmodligen väldigt dyrt att producera, skörda, packa, transportera och sedan sälja via butikskedjor.
Utan att ha grottat ner mig känner Jag att det är "Pass för mig" på detta bolag. Går det med vinst och är väl inkört på marknaden kan jag alltid avvakta en macro/microdipp och gå in då.
Vinägerchip verkar få ett uppsving utanför Storbritannien, det kan ju få folk att vilja laborera och gå utanför sin comfortzone.
Ett insiderköp på 50 tusen väger inte så tungt. Börsen som helhet är övertänd.
Jag säger: Avvakta.

Himmelsblå

Re: Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 29 november 2017, 18:02

Moffar skrev:Det är inte lätt att komma in hos butikskedjorna, Tydligen har dom fått in foten.
Jag får en bismak när Jag tänker på att investera. Force majeure, konkurrens & marginaler får mig att rygga.
Tycker det är förmycket chans. Kanske blir de uppköpta? Det är förmodligen väldigt dyrt att producera, skörda, packa, transportera och sedan sälja via butikskedjor.
Utan att ha grottat ner mig känner Jag att det är "Pass för mig" på detta bolag. Går det med vinst och är väl inkört på marknaden kan jag alltid avvakta en macro/microdipp och gå in då.
Vinägerchip verkar få ett uppsving utanför Storbritannien, det kan ju få folk att vilja laborera och gå utanför sin comfortzone.
Ett insiderköp på 50 tusen väger inte så tungt. Börsen som helhet är övertänd.
Jag säger: Avvakta.

De måste öka sin volym ytterligare om de skall gå med vinst, då kommer ju marginalerna också antar jag. Säjs ligga på breakeven nu ungefär.

Jag skall kika lite i affärerna, hur det ser ut. Rotfruktschipsen verkar ha funnits i ca 10 år, de köpte jag på ICA någon gång när jag bodde i Malmö.

Jag skall gå runt och kika lite...

Konkurrensen mördande nuförtiden på snacks av alla sorter, där håller jag helt med.

Bismak är aldrig bra av snacks! :D

Det är ju lite Skånemöllan förr i tiden jag för vibbar på, men det kan vara helt fel...

Vinägerchips funkar fantastiskt till Ale!!! Britterna är inte helt korkade alltid vad gäller mat och dryck.
- ordspråk från England

Moffar

Inläggav Moffar » 30 november 2017, 10:31

http://mb.cision.com/Main/72/2403567/760142.pdf
KP 38:50kr
Jag tänker inte ens kommentera detta.
Då villkoren för fe är offentliga tror Jag min depå tar ett steg tillbaka.
Det blir att fylla på när pengar trillar in på depåkontot. Samma taktik som Jag haft de senaste åren.

Via Weifa äger KP än fler förkylningsprodukter och pastiller <otc>;
http://www.weifa.no/produkter/forkjolelse-luftveier/
Senast redigerad av 1 Moffar, redigerad totalt 4 gånger.

Moffar

En annan sida av Lönner

Inläggav Moffar » 30 november 2017, 15:28

Klippt från Flashback:

Vi börjar denna verkliga och märkliga historia under 80-och 90 talet i det då fantastiska läkemedelsbolaget Astra. Koncernchefen var den så omtyckte Ulf Widengren och Anders Lönner var VD för Astra Läkemedel AB. Under dessa år utvecklades och såldes medicin som Losec, Alvedon, Citodon, Nezeril, Brufen, Doleron, Ery Max (som förresten är döpt efter Anders son Max Lönner) m.m. som aldrig förr. Ja ni som är pålästa vet ju historien kring Losec. Anders var med på detta flaggskepp i nu ett av Sveriges mest framgångsrika bolag. Men så kom den dagen då Ulf Widengren tråkigt nog gick bort. Astra var tvungna att sätta in en ny koncernchef. Vem valde man om inte Håkan Mogren. Detta trodde Wallenbergarna var ett smart drag men icke. Oj vad de fick ångra sig för detta. Han kom från Marabou. Visste ingenting om läkemedel. Kallades för chokladkungen. Det är förresten Håkan Mogren som Jan Guillou driver med i boken "Tjuvarnas marknad" som chokladkungen. Om ni nu inte redan visste det. Mogren trivs nu på sin nya tron. Han behöver bara luta sig tillbaka och inte göra någonting. Astra med sina tidigare framforskade produkter badade nu i pengar. Ja som sagt ni känner ju väl alla till framgångssagan Losec. De sålde som smör i solsken. De anställda på Astra började nu att vrida och vända på sig. Det hände ingenting på forskningssidan. Mogren flög omkring med Astras flygplan och roade sig på operor och maskerader världen över och åt god mat hela dagarna. Detta vet alla redan som vet vad jag pratar om. Folk började kalla honom för ett parfyrmerat salongslejon bakom hans rygg. Så kom den dag som förändrade svenskt näringsliv. Håkan Mogren som insåg att hans dagar var räknade, bestämde sig för att byta ut alla Vd:ar runt om i världen och alla högt uppsatta personer som hade någonting att säga till om. Hur skulle han göra det? Jo, han var tvungen att komma med falska anklagelser på personer som var emot honom. Det handlade inte bara om Håkan personligen. Nu låter detta som en påhittad saga men det är tro det eller ej helt sant. Mogren skulle försöka få ut alla de personer som var emot honom. Mogren ville dessutom göra en sammanslagning mellan Astra och Zeneca och det så fina svenska läkemedelsbolaget skulle inte ha någonting att säga till om längre. Detta påhitt från Mogren var speciellt Lönner, Feulner och Bildman emot. Dessutom ville Mogren inte göra någonting på forskningssidan och satsa på "rätt produkter". Han hade ingen aning om vilka produkter som var värda att satsa på utan gjorde hela tiden helt fel och felbedömningar. Detta var det livliga diskussioner om bland ledningen på Astra. Men detta vet alla redan som är någorlunda pålästa om. Bland de som måste väck som hindrade Håkans utstuderade planer fanns Anders Lönner, Andreas Feulner och Lars Bildman. Andreas Feulner som var VD i tyskland försökte Mogren sparka ut genom att han hade fotats med en tjej som Mogren "kallade" för prostituerad. Detsamma med Lars Bildman i USA. Anders Lönner kunde Mogren inte först komma på vad han skulle hitta på för anklagelser. Han var ju så ren som man bara kan vara. Sedan kom han på att Anders med Mogrens tillåtelse hade byggt ett säkerhetsrum som skulle innehålla Astras alla viktiga dokument i sin källare på sin gård. Plus att Anders hade konst som Astra ägde hemma hos sig. I säkerhetsrummet förvarades nu alla Astras viktigaste dokument. Mogren hade ju alla kvitton på denna byggnation i sitt kontor på Astra. Så om han smusslade undan dessa så fanns det ju inga bevis kvar, tänkte han. Då var det ord mot ord som gällde. Så blev det. Det blev ett hejdundrande brak när anklagelserna kom farande hit och dit. Det som många visste var att "varför kommer alla dessa anklagelser på en gång och mot dessa personer nu?" Jo alla på Astra förstod vad som hände och att Mogren ville bara klara sin egna livhanke och få ut de personer som störde hans planer. Andreas Feulner i Tyskland frikändes så småningom. Efter att han kom överens med Mogren. Feulner vågade inte ta en strid mot Mogren och vek sig. Likadant med Bildman i USA. De påstådda båtfesterna med kvinnor och sång var helt påhittade och han frikändes men däremot inte på en punkt. Han hade inte betalat all skatt som han skulle ha gjort. Så det blev hans fall. Det var synd att han inte hade gjort rätt för sig, men så är det någon som inte var helt hederlig så var det Bildman. Nu hade Mogren gjort sig av med både Bildman och Feulner som inte ville ta en strid mot honom längre. Kvar var bara Anders. Han var dock inte feg. Han visste vad som hade hänt och försvarade sig i rätten. "Nej jag har inte gjort något fel eftersom Håkan hade godkänt säkerhetsrummet och lät mig ha konsten hemma hos mig. Inget fel med det" sade Lönner i rätten. Angående konsten som var Astras så hängde Anders tillbaka allting den dagen som Håkan helt plötsligt sa att det inte var ok längre. Detta såg ju all personal också som blev vittnen till detta. Men den fanns visst inte kvar på Astras kontorsväggar längre när rättegångarna började.. Hmm hur kan det komma sig?? Kanske hade Håkan smusslat undan dem i rättan tid? Mogren trodde att han var smart. Han hade räknat ut allting. Han hade till och med mutat domaren på tingsrätten i södertälje. Ett år innan självaste rättegången mot Anders Lönner hade Mogren åkt med 5 vänner till Västindien. En av dessa var nu den person som var domare i denna härva. De kände varandra mycket väl, Domaren och Mogren. Det är därför som man kallar det än idag för den stora muthärvan. Men det som människor blandar ihop det med är att de tror att det var Anders Lönner som var inblandad i detta fast det i själva verket var mellan Mogren och domaren som kallas för den stora mutskandalen. Så nu har ni lärt Er det... Mogren hade till och med räknat ut att han hade kontroll på all media eftersom Astras informationschef: Staffan Ternby var Mogrens högra hand. Det är därför som all media bara har fått hela historien om denna skandal rakt från Mogren. Utan att veta om det. Mogren kunde styra och ställa hur han ville och det svenska folket anade ingenting. Staffan Ternby gjorde bara sitt jobb och kunde inte göra mycket åt det. Trots att alla i tingsrätten visste vad som hänt gick domaren emot förståndet och fällde Anders Lönner. Alla på Astra slet sitt hår och grämde sig. Anställde hoppade av och sade upp sig själva. Vem ville vara kvar på ett sådant företag. Sedan kommer vi till Hovrätten. Ord står mot och ord och ingen visste vad som skulle hända. Sedan går Mogrens egna sekreterare emot honom. Hon orkade inte med alla lögner längre. Fram kommer alla dokument och fakturor som Mogren personligen hade godkänt och undertecknat. Bevisen radades upp. Anders Lönner hade talat sanning hela tiden och en av de största näringslivsskandalerna i Sveriges historia hade nu uppdagats. Allt från mutade domare, undansmusslande utav bevis och rena lögner från en av våra största svenska koncernchefer. Detta händer ju bara på film trodde man innan men icke. Astra ville nu lugna ner Anders och göra upp med honom i godan ro. De ville inte uppdaga hela skandalen som hade skett och skämmas mer i media. De erbjöd Anders en betydligt högre summa än de 15 miljoner som det sägs i tidningarna. Efter mycket tvekan tog Anders emot pengarna som ansågs vara ett skadestånd från Astras sida. Alla ringde de från Astras ledning och bad om ursäkt till Anders för det som hänt. Anders gjorde ingen motstämning och det hela lugnade ner sig. Ja det är rätt Machoman, Åklagaren Yngve Rydberg fick en väldigt massa skit från JudePresidentSonJesus (Alcala) för att han inte insåg vad som hade hänt och att han borde ha vetat att allt var bara en massa falska anklagelser från Mogrens sida. Han borde ha insett att det som hände var ren bluff. Domaren i tingsrätten i Södertälje blev utesluten ur samfundet och sparkades med omedelbar verkan och fick aldrig arbeta som domare igen. Konsten som Mogren anklagade Anders för att ha tagit kom nu fram och hänger så vitt jag vet än idag i Astras lokaler. Anders tillsammans med några av de riktiga rävarna bakom det gamla Astra startade upp ett nytt läkemedels bolag. Det har ändrats en del men som idag kallas för Meda. Så var historien över. Mogren fick en osynlig tillfällig plats i Astrazeneca och blev utskrattad utav sina kolleger. Idag gör han inget speciellt utan sitter någonstans och ångrar sig djupt och slickar sina djupa sår. Jag vet att det kommer ut en bok snart som ska berätta hela den här smaskiga historien om hur något sådant här kunde hända i sverige. Jag vet att Guillou har funderat på det också. Vi får se vad som händer. Spännande läsning blir det nog iaf.
Senast redigerad av 1 Moffar, redigerad totalt 30 gånger.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 30 november 2017, 16:08

Intressant det där utan att veta så mycket om Mogren.

Men det är kanske revanschlystnad som driver Lönner att jobba så hårt? Han måste ju onekligen ligga i med allt han har i sitt arbete för att åstadkomma det han gör.
- ordspråk från England

Moffar

Himmelsblå´s fusklapp

Inläggav Moffar » 2 december 2017, 19:45

Den här fick jag för länge sedan av våran Himmelsblå;

Jag fixar en fusklapp åt dig... :)

En option ger den som köper optionen en rättighet. I början ersatte jag ordet option med rättighet. Annars blir det för virrigt även för en akademiker skall du veta. (Sant)

Printa gärna ut detta och lägg på ditt skrivbord. Läs när du behöver svar på "vad var det nu det var?" Repetition är all inlärnings moder. Är man äldre är man långsammare...

Call = köpoption
Put = säljoption

Köpoption

Att köpa en köpoption

Du köper en köprättighet, eller rätten att köpa en aktie, till ett bestämt pris. Det lönar sig om kursen stiger över det bestämda priset.

Exempel:

Du köper TLSN6F40 @ 0,45

(TLSN betyder såklart Telia. 6 betyder 2016. F betyder att den löper t o m tredje fredagen i juni 2016 och att det är en köpoption)

Telias kurs var 39,30 och målkursen är 40 som du ser (siffran 40 ovan). Håller sig kursen under 40 så utnyttjar du inte din köpta rättighet. Varför köpa för 40 när den kostar 39,30?
Går kursen upp till 42, jaha då löser du in din option och utnyttjar rättigheten att köpa Telia för 40. Om du vill kan du sälja aktierna direkt för 42. Eller så kan du bara sälja din köpoption för den har stigit motsvarande i värde. Det gör du innan börsen stänger tredje fredagen i den månaden.

Att sälja en köpoption

Du säljer en rättighet till någon, och det får du betalt för. Du säljer rättigheten till någon att köpa en aktie för en viss summa. Förhållandet är omvänt mot ovan. Du är den som lovar något, inte den som har fått ett löfte.

Det är detta som är CC. Då äger man lika många aktier som man ställer optioner för, då blir positionen covered eller täckt/säkrad. Men man kan ställa ut optioner utan att äga aktier, då är det inte covered call utan bara call, alltså bara en köpoption.

Exempel:

Du säljer TLSN6F40 @ 0,45

Telias kurs var 39,30 som innan. Går kursen över 40 så tvingas du sälja dina Telia för 40.

Det finns strategier att ta till här. Du kan alltid köpa tillbaka ditt löfte, till ett marknadspris... om du hittar en som vill sälja tillbaka löftet. Stiger kursen för mycket över 40 så finns ingen handel längre att tala om, i alla fall inte till rimliga priser.

Säljoption

Att köpa en säljoption

Nu köper du en rättighet att sälja en aktie till någon för ett visst pris. Detta blir en så kallad hedge, en försäkring mot kursfall som du betalar för.

Exempel:

HMB6R250 @ 3,80

HM B-aktie, 6:an och R:et betyder att löptiden är till tredje fredagens stängning i juni 2016 och att det är en säljoption. A - L är köpoptioner från jan - dec... M - Y är säljoptioner från jan - dec. Om jag nu räknade rätt på alfabetet... :wink:

Du äger ju HM... om du köper denna säljoption har du köpt rätten att sälja dina HM för 250 kronor. Oavsett hur mycket HM faller denna månaden. Säljoptionen stiger i värde om aktien faller... köpoptionen stiger i värde om aktien stiger. Äger man aktien blir det ju en hedge.

Att sälja en säljoption

Tvärtom då... du lovar någon en rättighet att sälja sina HM till dig för 250 kronor. Har du pengarna tillgängliga så blir det en cash secure short put.

Faller HM till 242 så får du vackert köpa för 250... det finns som sagt strategier att ta till, man är sällan hjälplös... men i princip ställer du ut den där försäkringen mot kursfall. Du agerar som ett slags försäkringsbolag och lovar att ta notan om skiten träffar fläkten. (Eller hur ni krögare hade uttryckt det. :) )

Läxa och nästa lektion

Du skall känna dig trygg med vad de fyra olika varianterna innebär, annars skall du inte gå vidare. Använd gärna ordet "rättighet" istället för option. Option betyder väl snarare valmöjlighet på engelska? Det är ett engelskt ord helt enkelt... Känn dig inte dum, det är virrigt!!

Köpa köpoption
Sälja köpoption
Köpa säljoption
Sälja säljoption

köpoptioner och säljoptioner är två olika papper, olika saker. Som man köper eller säljer.

När du fått grepp på detta så har vi laboration. Du måste fixa med Avanza så att du får handla med optioner. Det är en massa papper du måste skriva på. Ring deras kundtjänst, eller sök på Avanza och printa för att skicka med posten.

Sedan föreslår jag att du köper en styck option! Köper du så förlorar du aldrig mer än insatsen! Köper du en option för 1,50 så gäller den för etthundra aktier så den kostar 150 kronor... tillkommer ca 125 kronor i courtage.

Köp vad fasen du vill du bestämmer själv insatsen... men förklara för dig själv vad du gör... "nu köper jag en rättighet att"... ta kortaste löptiden, alltså nästa eller innevarande månad... så följer vi hur dess värde rör sig med aktiens kurs.

Jag sitter vid datorn mycket i sommar.... jag håller ett öga på dig... :wink:

volla

Re: Himmelsblå´s fusklapp

Inläggav volla » 2 december 2017, 19:53

En mycket bra fusklapp! :)

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 3 december 2017, 18:02

Faller HM till 242 så får du vackert köpa för 250...

Aaaaah... good old days.... :D
- ordspråk från England

volla

Inläggav volla » 3 december 2017, 20:52

Ha ha! Nya tider! :)

Moffar

Inläggav Moffar » 7 december 2017, 10:50

Jag investerade igår en mindre del av portföljvärdet i Camurus. Tanken är att deras CAM2038 kommer bli ett bra redskap i kriget mot opioider i bla USA. Jag tror på deras depå- medicin och kommer ligga kvar ett par år i denna investering.

Camurus är engagerad i att utveckla och kommersialisera innovativa och långverkande läkemedel för behandling av allvarliga och kroniska tillstånd, inklusive opioidberoende, smärta, cancer och endokrina störningar. Nya läkemedel för undersökning är baserade på Camurus egenutvecklade FluidCrystal®-teknik för läkemedelsleveranser med syftet att leverera förbättrad livskvalitet, behandlingsresultat och resursutnyttjande.
Metadon är en gammal substitutionsbehandling med ovälkomna bieffekter. Avstängda känslor, viktuuppgång och tex svettningar hör till de vardagliga bieffekterna. De flesta metadonprodukter innehåller dessutom en bråkdel alkohol och detta triggar igång patientens hjärna och törst uppstår. Alkohol sänker medvetandet och leder ofta missbrukaren tillbaks tll sidomissbruk. Sverige är relativt hårda gällande sidomissbruk och utskrivning från metadonprogrammet är en vanlig konsekvens. Utskrivning leder till heroinmissbruk - som i sin tur leder till fängelse instutition eller död.
Camurus produkt innehåller naloxon. Naloxnet gör att opiatmissbrukaren får noll effekt vid intag av opioider.

FDA och EMA accepterade Camurus formella inlagor för godkännanden för försäljning för vecko och månads injektioner.
Buprenorfin heter den aktiva substansen. Dessutom beviljades Camurus nya läkemedelsansökan (NDA) av FDA. Således kan CAM2038 godkännas i USA i januari 2018, med ett europeiskt beslut som förväntas senare på året.
https://www.di.se/nyheter/mitteregger-b ... -varderat/
https://www.efn.se/bors-finans/camurus- ... lvarderat/
http://www.fass.se/LIF/substance%3Fsubs ... UAO2OVERT1
Senast redigerad av 1 Moffar, redigerad totalt 7 gånger.

Moffar

Inläggav Moffar » 7 december 2017, 16:36

Heroinet förväntas öka kraftigt
Fn ser en massiv ökning av opiumodlingar i Afghanistan och där genom en ökad tillgång till heroin världen över. 75% av världens produktion härstammar från Afghanistan. Forskaren Thomas Pietschmann skriver att opiumodlingarnas yta har ökat med 67 procent i jämförelse med förra året (2016) Det resulterar i 87 procent mer opium. Ökningen har med talibanernas aktivitet samt att insatserna för att utplåna fält har upphört. Det är för farligt, skriver Pietschmann. Satellitbilder bekräftar FN, UNODC´s information.
Jag har läst detta i tidningen a&n, som står för alkohol & narkotika. Donald Trump förklarar opioidkrisen en "folkhälsosituation" och har en önskan om att bekämpa detta elände.
http://www.independent.co.uk/news/world ... 22131.html
https://www.huffingtonpost.com/entry/tr ... 215b326f29

Moffar

Inläggav Moffar » 8 december 2017, 11:23

RLI Corp 58:22 Dollar
Kul att det bara finns 1 ägare på Avanza. :wink:
Styrelsen deklarerar en "special cash dividend" på 1:75 dolllar + den ordinära kvartalsutdelninge 0,21 dollar. (27 dec)
Försäkringsbolaget har konstant höjt utdelningen 42 år på rad. I år höjde denna utdelningsaristokrat den ordinära diravk med +5%.
För att mottaga denna smörutdelning krävdes det att Jag som aktieägare var registrerad den 30 November.

Moffar

Inläggav Moffar » 11 december 2017, 12:57

Scandinavian Private Equity kostar idag 7410 DKK och har (som exempel) sedan 2004 delat ut 19 papp.
Ett investmentbolag som investerar i private equity-fonder, främst i Norden.
Historiska avkastningar är såklart historiska, oavsett är Jag impad!
P/e tal på 5,27 säger mig inte så mycket. Direktavkastningen lockar. Just nu står det 16,7% per år.
Största anledningen till fortsatt grävande är bredden. Mina övriga fondinnehav är bear så SPEAS skulle kunna bli ett procentuellt innehav. 2016 delade de ut 6 tusen danska, å´andra sidan sjönk kursen.
Möjligen skiftar Jag ut något Amerikanskt mot Danskt. Jänkarna är upp ca 17 procent i år, mina stopplossar är snävt inställda. Danskarna klyddar rätt bra med återbetalning av utdelning, det får Jag ta isf.
Jag äger 1 styck på försök. Mer granskning innan beslut tas.

Bonusutdelning 1 200,00 DKK 2017-07-26
Ordinarie utdelning 1 000,00 DKK 2017-05-30
Bonusutdelning 2 000,00 DKK 2016-12-21
Bonusutdelning 1 000,00 DKK 2016-09-19
Bonusutdelning 1 500,00 DKK 2016-07-12
Ordinarie utdelning 1 500,00 DKK 2016-05-24
Bonusutdelning 1 000,00 DKK 2015-12-17
Bonusutdelning 2 000,00 DKK 2015-10-02
Bonusutdelning 1 500,00 DKK 2015-07-29
Ordinarie utdelning 1 500,00 DKK 2015-06-01
Bonusutdelning 1 500,00 DKK 2014-09-24
Ordinarie utdelning 2 800,00 DKK 2014-05-27

http://www.eqt.se/ (investering i EQT V & EQT VI)
http://www.norvestor.no/
http://www.herkulescapital.no/
http://www.apax.com/
http://www.litorina.se/
http://www.ikinvest.com/

Återgå till "Dagboken"