Håcan Bodelind

Hur får man pengarna att räcka längre? Avdrag och skatt. Plånboksfrågor helt enkelt.

Moderatorer: Solnamannen, Daniel

Trendsökaren

Re: Håcan Bodelind

Inläggav Trendsökaren » 11 mars 2017, 12:16

Efter att ptr lyft tråden och jag kommenterat inlägget skriver MG så här

”patetisk läsning”
”det bör ju tilläggas att man själv har ansvar för vad man ger sig in i”

Det är ett sätt att betrakta världen som är helt motsatt än det jag själv står för. Milt sagt polemiskt och nedvärderande.

Jag hittar inget som är patetiskt i det som skrivs. Det är förnedrande skrivit utan att jag kan se att det ens finns någon anledning till en sådan reaktion. Brottsoffer är heller aldrig skyldiga till att de utsatts för brottet. Man kan dock i olika grad skydda sig. Jag ligger ju ganska högt i skalan - att skydda sig. Därför blir det ju naturligt att det skrivs om sådant som kanske inte är helt enligt regelboken. Till och med om sådant som är brottsligt. Det är ju en del av svansföringen kring brott oavsett om den sker i fina former av företag eller sker i Biskopsgården.

Tyvärr finns det en gråskala mellan rent kriminell företagsverksamhet och sådant som är goda exempel på sunda relationer mellan kund och företag. Däremellan finns det tveksamheter och fulsälj.

Jag är soffliggare i PPM-systemet men nu äntligen verkar man ta fatt i sådant som inte är riktigt friskt i detta system. Det behöver inte vara direkt olagligt att fulsälja och leverera dåliga produkter. Ett exempel av många.

Så för mig är denna tråd bra även om den startades för många år sedan i fel del av forat. Det är för mig en helt obetydlig sak. Väljer moderatorn att flytta så är det ok och vice versa.

morfarGinkgo

Inläggav morfarGinkgo » 11 mars 2017, 12:29

En stilla undran..varför klipper du och klistrar i mitt inlägg?? 8)
Du som e paragrafryttare borde väl veta bättre! :?
Du e uthållig..nu inne på sjätte deltråden.

Överflödigt vänliga hälsningar i mängd!
Ha d gott!! :)
---

Lassetasse

Inläggav Lassetasse » 11 mars 2017, 18:13

Hmm... istället för att gnälla på varandra så kanske vi ska återgå till huvudfrågan, nämligen Bodelinds opålitlighet och tendens att lura folk på deras besparingar.

Det är aldrig offrens fel.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 12 mars 2017, 11:21

Tråden ligger väl där den ligger på grund av ursprungsfrågan. Det var ju ett investeringsförslag the Bodster skickade till Docenten... så har tråden farit iväg.

Jag hade gärna haft en svarta-listan-tråd om notoriska skojare men det blir kanske svårt med rättssäkerheten.

För övrigt anser i alla fall jag det klarlagt att Bodelind är en röv(are).
Look after the pennies and the pounds will look after themselves
- ordspråk från England

Disclaimer: U.P.A. = utan personligt ansvar

Barry

Inläggav Barry » 25 mars 2017, 09:35

Jag kan helt enkelt inte låta bli att kommentera en sak här. Flera i den här tråden, bl.a. moderatorn själv, diskuterar HBs domar och eventuella domar, men missar helt en av svenskt rättsväsendes väl mest välkända (eller är den redan bortglömd?) domar, nämligen "Frölundarättegången", dvs den rättegång där både flera av Frölunda ishockeys (numera Frölunda Indians) dåvarande stjärnspelare, klubbledning och Håcan Bodelind var inblande. Och det var ju där som HB fick sitt fängelsestraff, vilket ju dock är avtjänat sen många år tillbaka, och vi behöver inte gå in närmare på det nu. De som vill veta mer om det kan ju googla.

xfactor

Inläggav xfactor » 25 mars 2017, 17:31

"Fyra personer i Frölundas skattehärva dömdes för olika typer av ekonomiska brott. Två frikändes.
Håcan Bodelind, 33 år, före detta "spelaragent", dömdes till två års fängelse för medhjälp till grovt skattebedrägeri och medhjälp till grovt skattebrott."

Hela artikeln finns pa: http://www.dn.se/arkiv/sport/frolundale ... -fangelse/

docenten

Inläggav docenten » 25 mars 2017, 22:01

Måste säga att jag tycker att det är helt otroligt att denna tråd som jag startade för väldigt länge sedan fortfarande är vid liv !? :evil: :P Är inte här så ofta längre bara inne och kollar lite då och då.

Blir dock lite sorgsen eftersom jag tycker att det inte verkar hända mycket på PoP numera lika halvdöd som jag själv är nu för tiden .

Må gott !
Med vänlig hälsning docenten

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 26 mars 2017, 20:29

docenten skrev:Måste säga att jag tycker att det är helt otroligt att denna tråd som jag startade för väldigt länge sedan fortfarande är vid liv !? :evil: :P Är inte här så ofta längre bara inne och kollar lite då och då.

Blir dock lite sorgsen eftersom jag tycker att det inte verkar hända mycket på PoP numera lika halvdöd som jag själv är nu för tiden .

Må gott !
Med vänlig hälsning docenten

Njae... kunde vara bättre. Men din tråd väcktes till liv av en anledning och var faktiskt lite dramatisk ett tag. Man hotade att stämma med mera... men mer spännande än så blir det ju inte här på PoP.
- ordspråk från England

Trendsökaren

Inläggav Trendsökaren » 27 mars 2017, 18:06

Dubbelpost
Senast redigerad av 1 Trendsökaren, redigerad totalt 1 gånger.

xfactor

Inläggav xfactor » 18 april 2017, 06:43

Ingen behöver betala för lexbase tjänst med alla domar. De har jag, bara att kontakta mig på lindae.magnell@gmail.com.

xfactor

Inläggav xfactor » 18 april 2017, 07:35

Jag har blivit bedragen av Håcan Bodelind personligen, via en låtsasfond "Mimer Fund" i Societe Generale samt via icke-existerande investeringar genom Barclays bank UK. Väntar fortfarande 2 år senare på mina pengar. Jag slutade räkna efter 25 millioner kr. som avlurats pensionärer, flickvänner, barnens idrottstränare, bekanta i Marbella, varuleveverantörer som aldrig betalts, ekobrottsmyndigheten. Jag har kontaktat hans f.d. hustru, Lena Freden, eftersom det första inlägget var redan 2008, samt hans nya hustru, Jane Käck (numera Bodelind) i hopp om att de ska hjälpa mig och de 35 innan och efter mig som blivit bedragna. Kan ni hjälpa mig och de som drabbats? Jag har även kontaktat hans bror, Stefan Bodelind, tjänsteman på Akzo Nobel, som hastigt avgick som styrelsemedlem i alla Håcans många bolag. Var är du? Kan du hjälpa mig och de som drabbats? Många har kontaktat mig via lindae.magnell@gmail.com......, jag backar såklart upp allt. Se tidigare inlägg om alla bolag som startas upp och läggs ner. Se även bifogat. Nu har detta pågått och pågår fortfarande i år. Senaste (men inte sista) domen mot Håcan Bodelind nu i mars, alla väntar fortfarande på de pengar som de blivit bestulna på. Varbergs tingsrätt, Göteborgs tingsrätt, Lexbase, mm, mm. Jag har blivit hotad om och om igen av Håcan Bodelind och hans nära att jag måste sluta med inlägg samt dra tillbaka min polisanmälan så jag vet inte vad som kommer hända mig (se tidigare inlägg).
VARNING för: (aktiva och tidigare) företag med Håcan Bodelind som ägare och Stefan Bodelind samt Jane Käck (numera Bodelind) som styrelsemedlemmar,
Sverige: Vidur Capital AB Astoun Invest, Öfvre Malevik Management AB, Bullseye Holding AB, Öfvre Kullavik Finance Kommanditbolag
UK:Mimer Trading Limited, Valhall Holding Limited, Sleipner Trading Limited, RF Capital Management Ltd
Spanien: J&H Entertainment 3000

Societe Generals kommentar (se bilaga):

From: ALMEIDA Johnathan <johnathan.almeida@sghambros.com>
To: 'Helena Landa' <helena_landa@yahoo.com>
Sent: Monday, July 4, 2016 4:36 PM
Subject: RE: your query

Dear Mrs Landa.

The Document which you provided us with has not been issued by SG Hambros.

Kind regards

Johnathan Almeida
SG Hambros Bank (Gibraltar) Limited
Manager, Group Front Office Regulation
& Control SAFE/OSM/PRI
Hambro House
32 Line Wall Road
Gibraltar, 
Tel: +350 20002063
johnathan.almeida@sghambros.com 
www.privatebanking.societegenerale.co.uk
Outstanding European Private Bank - PBI 2015
Best Overall European Private Bank - Wealthbriefing 2015
Best European Private Bank - Best Wealth Planning Team - Wealthbriefing 2013 and 2015
Top 25 Trust Companies - Private Client Practitioner 2011-2015
Best Private Bank in Western Europe - Structured Products - Euromoney 2004 - 2013

From: Helena Landa [mailto:helena_landa@yahoo.com] 
Sent: 04 July 2016 16:33
To: ALMEIDA Johnathan
Subject: Re: your query

Hello again,
Please humor me and confirm that the document I have from SG Hambros has indeed not been issued by your corporation.
Sincerely,
Helena Wahlin Landa

Sent from my iPhone

On 04 Jul 2016, at 15:40, ALMEIDA Johnathan <johnathan.almeida@sghambros.com> wrote:
Dear Mrs Landa

Thank you for your communication.

Having reviewed the matter, it does not appear that the Bank has any record of the investment described in the documents you have provided. I would be grateful if you could provide us with any further information that would assist us in our enquiries.

Kind regards

<image001.jpg>
Johnathan Almeida
SG Hambros Bank (Gibraltar) Limited
Manager, Group Front Office Regulation
& Control SAFE/OSM/PRI
Hambro House
32 Line Wall Road
Gibraltar, 
Tel: +350 20002063
johnathan.almeida@sghambros.com 
www.privatebanking.societegenerale.co.uk
Outstanding European Private Bank - PBI 2015
Best Overall European Private Bank - Wealthbriefing 2015
Best European Private Bank - Best Wealth Planning Team - Wealthbriefing 2013 and 2015
Top 25 Trust Companies - Private Client Practitioner 2011-2015
Best Private Bank in Western Europe - Structured Products - Euromoney 2004 - 2013
<image002.png>

This message and any attachments (the “message”) are confidential, intended solely for the addressee(s), and may contain legally privileged information. Any unauthorised use or dissemination is prohibited. If you are not the intended recipient please notify us immediately by telephoning or e-mailing the sender. You should not copy this e-mail or use it for any purpose nor disclose its contents to any other person. E-mails are susceptible to alteration. Neither SG Hambros Bank Limited nor any of its subsidiaries or affiliates shall be liable for the message if altered, changed or falsified. 

SG Hambros Bank Limited is authorised by the Prudential Regulation Authority and regulated by the Financial Conduct Authority and the Prudential Regulation Authority. SG Hambros Bank Limited is registered in England and Wales under number 964058. The company's registered office and principal place of business is 5th Floor, 8 St James’s Square, London, SW1Y 4JU. 

SG Hambros Bank (Channel Islands) Limited is regulated by the Jersey Financial Services Commission for Banking, Investment, Fund Services and Money Service business, and by the Guernsey Financial Services Commission for Banking and Investment business. SG Hambros Bank (Channel Islands) Limited is registered in Jersey under number 2693. The company’s registered office and principal place of business is at PO Box 78, SG Hambros House, 18 Esplanade, St Helier, Jersey JE4 8PR. The principal address of SG Hambros Bank (Channel Islands) Limited – Guernsey Branch is PO Box 6, Hambro House, St Julian’s Avenue, St Peter Port, Guernsey, GY1 3AE.

SG Hambros Bank (Gibraltar) Limited is regulated and authorised by the Gibraltar Financial Services Commission for the conduct of banking, investment and insurance mediation business. SG Hambros Bank (Gibraltar) Limited is incorporated in Gibraltar under company number 01294 and its registered address is situated at 32 Line Wall Road, Gibraltar.
This message and any attachments (the “message”) are confidential, intended solely for the addressee(s), and may contain legally privileged information. Any unauthorised use or dissemination is prohibited. If you are not the intended recipient please notify us immediately by telephoning or e-mailing the sender. You should not copy this e-mail or use it for any purpose nor disclose its contents to any other person. E-mails are susceptible to alteration. Neither SG Hambros Bank Limited nor any of its subsidiaries or affiliates shall be liable for the message if altered, changed or falsified.

SG Hambros Bank Limited is authorised by the Prudential Regulation Authority and regulated by the Financial Conduct Authority and the Prudential Regulation Authority. SG Hambros Bank Limited is registered in England and Wales under number 964058. The company's registered office and principal place of business is 5th Floor, 8 St James’s Square, London, SW1Y 4JU.

SG Hambros Bank (Channel Islands) Limited is regulated by the Jersey Financial Services Commission for Banking, Investment, Fund Services and Money Service business, and by the Guernsey Financial Services Commission for Banking and Investment business. SG Hambros Bank (Channel Islands) Limited is registered in Jersey under number 2693. The company’s registered office and principal place of business is at PO Box 78, SG Hambros House, 18 Esplanade, St Helier, Jersey JE4 8PR. The principal address of SG Hambros Bank (Channel Islands) Limited – Guernsey Branch is PO Box 6, Hambro House, St Julian’s Avenue, St Peter Port, Guernsey, GY1 3AE.

SG Hambros Bank (Gibraltar) Limited is regulated and authorised by the Gibraltar Financial Services Commission for the conduct of banking, investment and insurance mediation business. SG Hambros Bank (Gibraltar) Limited is incorporated in Gibraltar under company number 01294 and its registered address is situated at 32 Line Wall Road, Gibraltar.
Bilagor
SG Hambros confirmation fake document.rtfd.zip
(20.07 KiB) Nerladdad 24 gång
SGHambros.jpg
SGHambros.jpg (50.72 KiB) Visad 2913 gånger
IMG_3098.JPG
IMG_3098.JPG (145.94 KiB) Visad 2913 gånger

KallaFakta

Inläggav KallaFakta » 18 april 2017, 08:53

Håcan Bodelind är en straffad förbrytare som fortfarande lurar människor. I början av 2000-talet avtjänade han ett fängelsestraff efter sin inblandning i Frölunda-härvan. Senast i höstas finns det flera personer som har 'investerat' i 'värdepapper' som Håcan har förmedlat. Problemet är att Håcan inte kan bevisa att de papper han har presenterat är äkta. Den enkla förklaringen är att det Håcan säljer är produkter som inte finns. En europeisk storbank har nu fått kännedom om hans metoder och har förespråkat polisanmälning. Håcan har suttit i Tingsrätten ett 50-tal gånger de senaste åren, stämd av människor som han har försökt lura.

Håcan bor i La Quinta nära Marbella och driver sin pub Terra Blues i Puerto Banus tillsammans med Jane, nya frun. Han tar promenader med hunden och spelar golf. Han dricker fina viner och dyr champagne. Han visar gärna upp sina närmaste hur varmt och skönt det är i Spanien och skyltar gärna med sin dyra livsstil. Pengarna han lever på kommer egentligen från människor som jobbat hårt och tjänat in varenda litet korvöre, och Håcan betalar inte tillbaka de pengar han är skyldig de här människorna som nu lider.

Håcan Bodelind är polisanmäld av många nu och alltfler dyker upp, dag efter dag. Tyvärr är det många som har blivit lurade. Det blir viktigt för hans fru Jane att göra rätt val. Jane är nu ensam sittande i styrelsen i hans bolag sedan Håcans bror plötsligt lämnat. Detta är alltså ett helt avgörande läge även för henne. Snart befinner vi oss i ett annat läge och det går ju som bekant inte att spola tillbaka tiden.

En människa som lurar andra på det här viset ska samhället se till så att:

* denne betalar tillbaka pengarna, plus ränta och även skadestånd för detta evinnerliga lidande.
* denne blir offentlig inför allmänheten så att han inte lurar fler.
* denne får avtjäna ett långt straff där personen får lära sig samhällets regler, och gängse normer.

Livet blir så mycket tråkigare om man sätts i personlig konkurs och om man blir allmänt känd i samhället som en lurendrejare så att släkt och vänner får skämmas. Det här slutar aldrig lyckligt för huvudpersonen, och inte heller för de allra närmaste när allt blir offentligt.

Sömnlösa nätter fram till offentliggörandet? Detta är ett stort scoop.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 18 april 2017, 14:59

Märkligt nog hörde UG aldrig av sig efter mitt tips.

Men vi får väl se vad som händer. jag kan tycka lite synd om Jane, men hon är ju en vuxen människa och borde inte vara helt förblindad av alfahannens alla pengar? Eller?
- ordspråk från England

KallaFakta

Inläggav KallaFakta » 19 april 2017, 11:21

Du kan vara lugn.

Detta kommer att bli mycket uppmärksammat på många plattformar. Ja, alla skulle jag vilja påstå. Rättsligt, medialt och socialt.

Det stora arbetet har börjat. Resultatet kommer. Hoppas bara att hans fru Jane inser allvaret innan det är försent. Om det inte redan är kört förstås. Här gäller det ju att komma undan så smidigt som möjligt utan att agera medbrottsling. Det räcker ju att hon lyssnar på alla offer i några minuter för att förstå allvaret i situationen. Det handlar ju om många nu som har blivit systematiskt lurade på samma sätt. Är hon klok så kommer hon att förstå hur illa det är för många som fått sina liv förstörda.

Ses i offentligheten.

Trendsökaren

Inläggav Trendsökaren » 19 april 2017, 12:33

Nu vet jag ju inte om det är Kalla Fakta som verkligen skriver eller något annat granskande media.

Jag hoppas innerligt att fru Bodelind (f d Käck) får information så att hon har möjlighet att tänka till om det blir något offentlig granskning-. Hon uppger sig ju ha skrivit här men om det verkligen är så vet vi inget om. Men det som framgår i tråden borde hon ju ha någon vetskap. Då är det ju inte synd längre om henne fast man måste ju dock förstå de helt enorma konsekvenserna om det verkligen blir ett avslöjande. Vilket vi ju inte vet.

För en normal människa är det en katastrof att bli inblandad i något sådant här när bubblan brister. För en person som är "psykopat" så spelar det ju mindre roll. De saknar ju skamkänslor. Det är ju liktydigt med att sakna empati. Hur Håcan är vet jag ju inget om heller. Men att vara skamlös och sakna empati är ju verkligen en fördel om man sysslar med sådana här typ av brott.

Men om det är så att det verkligen är så att det blir en större granskning av en sådan här sak så är jag fortfarande mycket nöjd med hur PoP motstått påtryckningar.
Senast redigerad av 1 Trendsökaren, redigerad totalt 1 gånger.

Återgå till "Privatekonomi"