Håcan Bodelind

Hur får man pengarna att räcka längre? Avdrag och skatt. Plånboksfrågor helt enkelt.

Moderatorer: Solnamannen, Daniel

Trendsökaren

Re: Håcan Bodelind

Inläggav Trendsökaren » 15 februari 2017, 13:32

Respekt!

Lassetasse

Inläggav Lassetasse » 16 februari 2017, 21:33

Bra jobbat Daniel! HB är alltså en fullfjädrad lurendrejare låter det som i mina öron. Allmänheten bör varnas!

Någon undrade om ev koppling mellan Jane01 och Goldsilver. Det jag kan se som admin är att de skriver från samma IP-adress. Och en kontroll vid av besöksstatistiken visar en helt osannolik peak (många hundra procent) i antalet sessioner från Marbella under de dagar som tråden var som mest aktiv. Jag kan inte säga om de är samma person, eller två personer på samma internetuppkoppling med liknande intressen i sakfrågan.

Enligt tingsrätten så flyttade HB till Spanien för ett tag sedan och är numera skriven i: Marbella...

(My 5 cents)

tristan11

Inläggav tristan11 » 3 mars 2017, 00:46

Jane01 skrev:Men Helena. Det är väl jättebra. Då får polisen utreda de anmälningarna som du har gjort mot Håcan och de anmälningar som ligger mot dig.

Kommer man fram till att Håcan har gjort något fel får han ta konsekvenserna för det. Kommer man fram till att du har gjort något fel får du ta konsekvenserna för det.

Man kan polisanmäla vem som helst för vad som helst. Det innebär inte att det är så för det, det får polisens utredningar avgöra. Våra anmälningar är väl underbyggda med konkreta bevis. Jag har aldrig träffat dig, jag har aldrig haft med dig att göra - inte mina bolag heller - förrän du skrev kränkande och förtalande saker som kommentarer på mina barns kort på instagram i november 2016 - av en händelse strax efter jag och Håcan lagt ut på Facebook att vi var ett par. Sedan har förtalet bara fortsatt på nätet.

Nu får de 5 utredningarna ha sin gång, så får vi se vad utfallet blir.

P.S. Du glömde bifoga dina mail som Håcan bara har svarat på. Oväntat....

jane01 ingen rök utan eld. Att handla i en butik för nästan 100000 :- fått varorna och inte göra rätt för sig.??
Inte mer än rätt att HÅCAN får ta konsekvenserna för sitt handlande. Och vad jag kan läsa mellan raderna, är det en dålig ovana mister har.
Så företag som läser detta. Denna man vill man inte sälja till.

Lassetasse

Inläggav Lassetasse » 4 mars 2017, 12:38

jane01 ingen rök utan eld. Att handla i en butik för nästan 100000 :- fått varorna och inte göra rätt för sig.??
Inte mer än rätt att HÅCAN får ta konsekvenserna för sitt handlande. Och vad jag kan läsa mellan raderna, är det en dålig ovana mister har.
Så företag som läser detta. Denna man vill man inte sälja till.

Detta var faktiskt med bland materialet jag fick från tingsrätten i Varberg. (Mål nr T1678-16)

Målet gäller två sängar som Håcan köpte på våren 2014 för totalt 103353 kr. Håcan betalade 1000kr i handpenning och sängarna levererades i augusti. Därefter har Håcan struntat i att betala. Två år senare då ärendet är inlämnat till Tingsrätten skriver Håcan i sitt svar att "Köpet är reklamerat". Sängarna verkar dock inte vara återlämnade - finns ingen dokumentation det - så vi kan nog anta att Håcan har nyttjat dom i drygt två år innan han "reklamerat" dom, och man undrar ju varför SOVA AB väljer att ta ett "reklamerat" köp till tingsrätten om dom inte har ordentligt på fötterna.

Håcan Bodelind verkar inte bara vara en finansiell bedragare, han verkar dessutom ägna sig åt tvivelaktig verksamhet som åtminstone i vanliga människors ögon skulle kunna betraktas som stöld.

Både privatpersoner och företag varnas härmed! Han har mycket att bevisa innan jag skulle vilja ha någon som helst kontakt med honom.

(My 5 cents)

ptr

Inläggav ptr » 10 mars 2017, 16:02

Håcan Bodelind är en bedragare och fortfarande igång med att lura av människor deras pengar

Jag är bara en i raden som han lurat att låna ut pengar för att investera i bl.a:
- The Rock Forex fund (maj 2016)
- Han utger sig även för att ha ett samarbete med Societe Generale och tar in pengar till deras "strukturerade produkter" (juni 2016)

Han garanterar att pengarna är skyddade av den europeiska insättningsgarantin

Det är alltid under lite tidspress så han tar själv emot pengar till hans privata bankkontot för att lösa det snabbt med banken
Han har en egen direkt lina till banken (vad det nu är:-)

Sen bearbetar han dig med en kontinuerlig ström av mindre korta investeringserbjudanden/utlåning, tex
- lån till att lösa leasingbilar till försäljning i hans nätverk
- uppbyggnad av flyktingförläggningar (kontakter i hans nätverk)
Det handlar alltid om lån under 2-4 veckor och summer mellan 20-100kkr (vad han få händerna på)

Det var efter de korta erbjudanden jag började ana oråd och när han inte betalade tillbaka efter några veckor och jag undersökte lite djupare (dommar i Lexbase etc.) som jag började förstå att hans tillvägagångssätt kommer igen och igen.

Jag har försökt få honom att betala tillbaka sedan lånen/investeringarna förföll i sep/okt 2016, han har tusen anledningar till att han inte hunnit, kunnat, haft möjlighet. Nu har jag iallafall fått använda vårt rättssystem för att stoppa honom. Förhoppningsvis ser myndigheterna till att stoppa honom. Sen återstår det och se om det finns pengar som kan återbetalas till alla de han lurat, tror att det är ett litet mörker tal här.

Så innan du anförtror någon med dina pengar, kolla upp vem de är ordentligt

Jag trodde jag kände Håcan Bodelind ganska väl, men det är just det han utnyttjar för att locka av dig pengar.

Trendsökaren

Inläggav Trendsökaren » 10 mars 2017, 16:47

Jag hittar själv inget kring The Rock Forex fund mer än att det enligt Bloomberg inte finns någon registrerad styrelse. Finns en första sida på en hemsida men inga mera länkar egentligen funna.

Bild

Här Bloomberg:
http://www.bloomberg.com/research/stock ... =270264538

Jo detta finns där Håcan Bodelind deltager i en golftävling i Marbella 2014 under laget The Rocket Forex fund. Hittar dock ingen bild från tävlingen.

http://www.mpcab.se/stjarngolf/filer/MP ... rbeall.pdf

Om man tittar på trafiken till denna hemsida är den låg. Finns inga externa sidor som pekar mot hemsidan för "The Rock Forex fund".

http://therockforexfund.com.cutestat.com/

Hoppas att ni som verkar drabbats återvinner hela eller delar av de belopp som ni betalt till Håcan Bodelind.

morfarGinkgo

Inläggav morfarGinkgo » 10 mars 2017, 18:27

Ursäkta men va fan har den här tråden i aktieforumsdelen att göra??
Okey..d e ju ingen rolig läsning och tråkigt för dem som drabbas men det bör ju tilläggas att man själv har ansvar för vad man ger sig in i.

Girighet finner inga gränser som jag ser det och det här är väl ett polisärende eller dyligt
Flytta tråden dit den hör hemma..d börjar bli patetisk läsning..alla vet nu...
---

Trendsökaren

Inläggav Trendsökaren » 10 mars 2017, 19:02

Det var en våldsamt okänslig och trist attityd.

Personer skriver väl vad de vill inklusive jag.

Vänliga hälsningar
Trendsökaren

morfarGinkgo

Inläggav morfarGinkgo » 10 mars 2017, 19:31

Trendsökaren..
Det var en våldsamt okänslig och trist attityd.

Personer skriver väl vad de vill inklusive jag.

Ja visst..men denna delen handlar om aktier..inte övriga placeringar...
Trist..våldsam..okänslig..tack för den du...
---

Trendsökaren

Inläggav Trendsökaren » 10 mars 2017, 20:06

Du skriver ju direkt efter det jag skriver och dänger ju till tråden rejält. Läs vad du skriver typ"patetiskt".

Detta patetiska landar ju i det som är tidigare skrivit. Så du kallar mig och sådana som skriver om att de faktiskt blivit lurade att de är patetiska.

Det är riktigt dåligt tycker jag.

Skumrask skall snarare avslöjas än att förnedra dem som är drabbade.

Självklart att alla är ansvariga för sina egna liv och de allra flesta försöker göra något av det.
En som uppger sig som företagare är också skyldig att leverera det som köparen säljer. Det är ju en grundsten i en marknadsekonomi.

Lågt i taket är väl förnamnet.I en sådan miljö passar jag dåligt.

Och det är du som sätter nivån.

morfarGinkgo

Inläggav morfarGinkgo » 10 mars 2017, 20:27

Trendsökaren..ha d gott... :lol:
---

Aron

Inläggav Aron » 10 mars 2017, 21:49

morfarGinkgo skrev:Ursäkta men va fan har den här tråden i aktieforumsdelen att göra??
Okey..d e ju ingen rolig läsning och tråkigt för dem som drabbas men det bör ju tilläggas att man själv har ansvar för vad man ger sig in i.

Girighet finner inga gränser som jag ser det och det här är väl ett polisärende eller dyligt
---

Jag håller med om att denna tråd inte bör ligga under aktier, var som helst utan just där hade passat bättre.

Trendsökaren skrev:Du skriver ju direkt efter det jag skriver och dänger ju till tråden rejält. Läs vad du skriver typ"patetiskt".

Detta patetiska landar ju i det som är tidigare skrivit. Så du kallar mig och sådana som skriver om att de faktiskt blivit lurade att de är patetiska.

Det är riktigt dåligt tycker jag.

Skumrask skall snarare avslöjas än att förnedra dem som är drabbade.

Självklart att alla är ansvariga för sina egna liv och de allra flesta försöker göra något av det.
En som uppger sig som företagare är också skyldig att leverera det som köparen säljer. Det är ju en grundsten i en marknadsekonomi.

Lågt i taket är väl förnamnet.I en sådan miljö passar jag dåligt.

Och det är du som sätter nivån.

Det är klart att det är bra att sådana här saker kommer fram TS men ta inte MG så på orden, det är lite av hans personlighet som jag ibland tycker är charmig å nog inte så lätt att ändra på, ta det inte så personligt.

Å på tal om att flytta trådar mm, var är Solna å övriga admin som kanske skulle flytta tråden till ett ställe som passar bättre?.

Ha nu en trevlig helg, å glöm inte se när Sundby vinner femmilen med 10 minuter eller nåt i morgondagens världscup i Holmenkollen kl 12:45 på SVT 1.

:)

Trendsökaren

Inläggav Trendsökaren » 11 mars 2017, 08:34

Bra Aron :D att du försöker balansera och ställa saker tillrätta när jag så att säga blir skogstokig.

Men fungerar dåligt att skriva ordet "patetiskt" så att det skvätter på mig. Det är ju bara att läsa och se vad som hände :shock: .

Om jag får skriva något i sak.

Det framgår i tråden att Håcan B lyckats rensa nätet på uppgifter om honom och hans affärsverksamheter. Om jag söker på Google kan man faktiskt se att detta skett. Detta syns som att Google faktiskt lämnar uppgifter om var det finns uppgifter om det man söker om. När man sedan söker i länken finns det inget. Alltså uppgifterna är borttagna. I denna tråd framgår det att Håcan hotar med rättsliga åtgärder om

Alltså detta är den enda tråd där man kan läsa om Håcans affärsverksamhet ur kundens perspektiv. PoP skall ju inte agera domare men det har ju funnits ett ställningstagande att moderator och ägaren tillåtit att uppgifterna finns kvar. Jag som medlem stödjer detta helt eftersom det inte kan visas att de som lämnar uppgifter har fel eller dolda uppgifter.

Så denna tråd är den enda tråd där drabbade och eventuella nya kunder kan läsa om denna affärsverksamhet.
................................................................................................................

Detta handlar inte om personer nämnda i tråden utan bara en mera allmän betraktelse. Jag har ingen bild av hur de som deltagit eller är nämnde i tråden är som personer.

Skam och skamlöshet är idag en del av den psykologins språkbruk och nämns vid en del så kallade personlighetsstörningar. Skam är en helt normal känsla. Svår skamlöshet blir förknippad till asocialitet. Alltså att någon behandlar omgivningen mera som redskap för sina egna behov av exempelvis pengar och makt.

Försvaret skamlöshet gör att man så att säga kan utnyttja omgivningen som normalt sett inte skulle gå. Den skamlöse ljuger och hittar på och kan säga att ”det är de andres fel – de får skylla sig själva”. I Uppdrag Granskning häromdan kunde man se en sådan kriminell intervjuas på anstalten där han sitter för mord. ”De hade förtjänat att dö”.

Offren för skamlösa personer kan dock drabbas av kraftigt social skam. Är jag så lättlurad, har min partner ständigt varit otrogen och alla andra visste o s v.

Lassetasse

Inläggav Lassetasse » 11 mars 2017, 10:31

morfarGinkgo skrev:Ursäkta men va fan har den här tråden i aktieforumsdelen att göra??

---

Jag kan hålla med om att tråden inte handlar om aktier och skulle kunna flyttas till en annan avdelning. Inte desto mindre tycker jag att tråden innehåller viktig information och korrekta varningar om en person som lever på att lura till sig andras pengar.

Däremot tycker jag TT din attityd är väldigt trist. Det låter lite som att "våldtäktsoffer får skylla sig själva om dom går ut på kvällen. Dom måste väl ta sitt eget ansvar." Det är väldigt sällan offrens fel!

morfarGinkgo

Inläggav morfarGinkgo » 11 mars 2017, 11:21

Jag tänker inte gå i polemik med dig Trendsökaren men du kan få till det!!
Läs för djävulen vad jag skriver..patetiskt i den mening att det är femte deltråden i tråden i fel "forum"

Lassetasse..du läser inte heller vad jag skriver..att jämföra våldtäkt med investering är för mig obegripligt.
Visst för den som sitter i smeten med Håcan Bodelin är det ju TRÅKIGT..vilket jag klart och tydligt nämner i inklistrat citat!
Du skall veta Lassetasse..jag är en snäll gammal farbrormorfar och vill intet ont..med vänlig hälsning!

Sänder ännu mera vänliga hälsningar än Trendsökaren skickade till mig..så nu har jag skickat mest... 8)

Klart slut..flyttas inte tråden blir det "jättepatetiskt"... :mrgreen:
---

Återgå till "Privatekonomi"