Håcan Bodelind

Hur får man pengarna att räcka längre? Avdrag och skatt. Plånboksfrågor helt enkelt.

Moderatorer: Solnamannen, Daniel

Himmelsblå

Re: Håcan Bodelind

Inläggav Himmelsblå » 29 maj 2017, 10:24

Lassetasse skrev:Jag tror att Xfactor menar:

"Detta har pågått sedan 2008 (och sannolikt även innan dess) och jag har vädjat till Håcans bror, Stefan Bodelind, till hans förra fru Lena Fredén Bodelind, till andra medlemmar av Håcans familj samt vänner. Ingen har hjälpt till eller svarat."

Varför det skrivs på engelska? Tja - dom flesta människor brukar kunna det :) (Betydligt fler är dom som kan svenska)

Någon nämnde tidigare i tråden att Håcan var inblandad i "Frölundamålet" och blev fälld för grovt ekonomisk brottslighet redan 2001 så sannolikt har det pågått länge. Eftersom folk drar sig för att anmäla sånt här - man skäms lite över att bli lurad - så är nog mörkertalet väldigt stort...

Att hans nya fru plötsligt hittar ett krav på 63MSEK är ju verkligen... intressant. Vad har hon hittat på sin vind som Håcan vill betala så mycket för? Det luktar onekligen lite... unket. Hörde jag falskrevers någon? Men varför? Finns det någon konspirationsteoretiker som kan bringa klarhet i det?

My 5 cents

Bara en eori men Björn Borg levde ju länge i konkurs. Han levde på sina föräldrar som satt på alla stålar och rättigheter. Är en vuxen skyldig en pengar har ju inte föräldrar någon skuld och kanske ej heller en hustru.
Look after the pennies and the pounds will look after themselves
- ordspråk från England

Disclaimer: U.P.A. = utan personligt ansvar

FredrikK

Inläggav FredrikK » 14 juni 2017, 12:14

Idag beslutade Varbergs tingsrätt att försätta Håcan i konkurs.

Hans sista räddningsförsök var att försöka övertyga domare att han hade en affär klar som skulle ge en årlig kommission på 9 msek från en affär med mjölkpulver från Senegal. Denna domaren var dock mer luttrad än de tidigare och valde att inte lita på Håcan, han sa till och med att "jag känner ju till dig Håcan".

Håcan belades också med ett tillfälligt reseförbud till konkursförvaltaren har kommit igång.

Det jag tycker skall bli intressant är hur de ställer sig till reversen till hans fru på 63 miljoner från ett parti poker.

Jag är personligen inte inblandad i denna härva men jag har talat med med Håcan för ca 2 år sedan när han försökte lura en bekant på mer pengar.

Goldsilver

Inläggav Goldsilver » 14 juli 2017, 16:08

Idag upphävde Hovrätten konkursdomen mot Håcan Bodelind med hänvisning till grova rättegångsfel.

Den "luttrade domaren" kunde uppenbarligen inte lagen, vilket uppenbarligen de sökande och deras advokater inte heller kunde. Hovrätten fann att det inte ens finns grund för konkursförfarande i Sverige.

Det blir spännande att se hur häxjakten nu fortsätter - och även vad resultatet blir av 'Juridikinstitutet':s utredning/anmälan blir. Undrar om alla alias blivit identifierade ännu?

Trendsökaren

Inläggav Trendsökaren » 14 juli 2017, 20:44

Juridikinstutet har fått ärenden de måste driva i egen sak. De är förtalade :mrgreen:. Så du står nog långt ner i kön.

http://intre.se/ifolkets/?p=4594

Annars är det väl inget fel på att jaga äkta nättroll.

Lassetasse

Inläggav Lassetasse » 23 juli 2017, 10:57

Så här i semestertider blev jag lite nyfiken på vad hovrätten _egentligen_ skrev i sitt utlåtande. Håcan (goldsilver) skrev ju ovan att hovrätten ogiltigförklarade konkursen pga "grova rättegångsfel" och att tingsrätten "inte ens fanns någon grund för konkursförfarande i Sverige".

Nu stämmer inte detta riktigt. Ett kort telefonsamtal till hovrätten och en snabb genomläsning visar att vad som hänt var att tingsrätten formellt glömde att pröva frågan om huruvida man är behörig eller inte. Hovrätten tog inte ställning i sakfrågan utan återremitterade fallet till tingsrätten för vidare handläggning. Under tiden återkallade man konkursbeslutet.

Tingsrätten skall nu fatta beslut om ovanstående så att det protokollförs på rätt sätt. Därefter kan samma beslut fattas förutsatt att man kommer fram till att man är behörig. Jag gissar att konkursen annars måste begäras hos spansk domstol om målsägarna vill driva fallet vidare.

Men jag håller med, det ska bli intressant att följa "Juridikinstitutets" (dvs Håcans andra alias här) utredning :) Det riktiga juridikinstitutet verkar ju ha annat att göra.

My 5 cents

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 23 juli 2017, 19:45

Hursomhelst är det intressant att följa.

i Lund när jag var student för länge sedan fanns där en "slumlord" (hyresvärd) som var havererad jurist. Han hade läst en hel del juridik men, gissar jag, inte tagit ut examen, och därmed inte gjort den vanliga karriären.

Han var skicklig i att fördröja beslut om t ex tvångsförvaltning, bl a hade han inte fyllt på oljetanken en smällkall vinter. Alla frös utav h-vete...

Jag kommer att tänka på honom i samband med detta... havererade jurister utan samvete eller skrupler kan ställa till med mycket.
- ordspråk från England

xfactor

Inläggav xfactor » 29 augusti 2017, 17:01

Paret Håcan och Jane Bodelinds oegentligheter och grova bedrägerier sprids vidare på andra seriösa varningsforum också, här på Flashback.org. Det krävdes att summorna skulle börja närma sig 65Mkr... synd. Och under tiden sommarjobbar deras tonårsbarn W. och W. i den av förskingrade pengar inköpta baren Terra Blues i Puerto Banus, allt under det att fadern ringer och flåsar "you're going down" och skickar mordhotsmejl till sina offer. Sköter exhustrun Lena Bodelind (numera ändrat namn till Freden) inköpen? Sådan far/mor, sådan son? Nästa generation som drillas?

IMG_4399.PNG
[/img]
Bilagor
IMG_4399.PNG
IMG_4399.PNG (144.93 KiB) Visad 1618 gånger
Senast redigerad av 2 xfactor, redigerad totalt 29 gång.

Trucker

Inläggav Trucker » 29 augusti 2017, 19:47

Här tycker jag "informationen" går överstyr. Föräldrarnas synder ska inte kletas på barnen. Någon mod borde korrigera inlägget och ta bort barnens namn, om inte författaren gör det själv.

xfactor

Inläggav xfactor » 29 augusti 2017, 21:54

Done. Men så ber jag dig ta tid att läsa tråden från allra första början och alla inlägg när/om du har en möjlighet. Du vet heller inte vad som ligger hos polis om hot från samtliga familjemedlemmar mot många lurade. Detta är en allvarlig situation.

Trucker

Inläggav Trucker » 29 augusti 2017, 23:21

Jag har redan läst tråden från början.

xfactor skrev:Du vet heller inte vad som ligger hos polis om hot från samtliga familjemedlemmar mot många lurade.

Precis. Just därför tycker jag att lösa anklagelser och "guilt by association" är olämpligt, omoraliskt och på gränsen till olagligt.

Av vad som framkommit från öppna källor som kan verifieras kring mannen som tråden är döpt efter har jag inga problem med att huvudpersonen hängs ut med namn.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 30 augusti 2017, 15:48

Det är tråkigt om tråden blir till en familjeangelägenhet.
- ordspråk från England

Lassetasse

Inläggav Lassetasse » 4 september 2017, 14:14

Fler artiklar om Håcan. Härvan växer tydligen - man undrar var det ska sluta. Ska det vara så svårt att sätta fast en bedragare?

http://www.expressen.se/sport/tv-profil ... -miljoner/

My 5 cents

xfactor

Inläggav xfactor » 4 september 2017, 15:56

Början på offentliggörning nu, penningbedrägeri och mordhot mm snuskigheter från paret Bodelind och deras kumpaner.

Lassetasse skrev:Fler artiklar om Håcan. Härvan växer tydligen - man undrar var det ska sluta. Ska det vara så svårt att sätta fast en bedragare?

My 5 cents

xfactor

Inläggav xfactor » 5 september 2017, 20:19

Och Jesper Hussfelts vidare avslöjande om Jane och Håcan Bodelind som lurat människor på uppskattade 63 Mkr.

http://p5sthlm.sverigesradio.se/?p=p200 ... gn=P5STHLM

xfactor skrev:Början på offentliggörning nu, penningbedrägeri och mordhot mm snuskigheter från paret Bodelind och deras kumpaner.

Lassetasse skrev:Fler artiklar om Håcan. Härvan växer tydligen - man undrar var det ska sluta. Ska det vara så svårt att sätta fast en bedragare?

My 5 cents

xfactor

Inläggav xfactor » 12 september 2017, 18:17

Och fler nyheter, följt av lite hot, i vanlig bemärkelse. Håll i era pengar!
I radio idag med Lotta Brome: http://t.sr.se/2wmG66z
Senast redigerad av 3 xfactor, redigerad totalt 12 gång.

Återgå till "Privatekonomi"