Hej!

Presentera dig själv och låt oss hälsa dig välkommen till forumet.

Moderatorer: Solnamannen, Daniel

Matilda_J
Kontakt:

Hej!

Inläggav Matilda_J » 20 juli 2016, 09:22

Mitt namn är Matilda. Jag är 26 år och arbetar som ekonom inom en mycket spännande bransch. Har fått upp intresset för aktier, räntefonder....men kan på tok för lite så jag behöver lära mig mer.

Vänliga hälsningar,
Matilda
Med vänliga hälsningar!

Himmelsblå

Re: Hej!

Inläggav Himmelsblå » 20 juli 2016, 12:59

Välkommen!
Look after the pennies and the pounds will look after themselves
- ordspråk från England

Disclaimer: U.P.A. = utan personligt ansvar

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 20 juli 2016, 18:52

Kan skriva att PoP är att bra ställe att lära sig på, men kanske framförallt för att fundilera fram sin egen strategi för sitt sparande och sin privata ekonomi. Här är en blandning av unga och gamla, nybörjare och riktiga proffs. De flesta är nog ekonomer och liknande men jag är ingenjör. Här kan finnas någon jurist och minst en gammal krögare. Framförallt tycker jag folk är ärliga i sina kommentarer och sina tankar. Ingen Löparn, ingen Pump&Dump där någon fuling på ett forum kör kurserna. (Jag tror Löparn faktiskt dömdes för det)

Privatekonomi och sparande är ju en djungel av strategier och instrument. Tycker man det är roligt att ödsla tid på kan man klydda till det hur mycket som helst, men det är inget att rekommendera.

Starta gärna en tråd om dina tankar.
Look after the pennies and the pounds will look after themselves
- ordspråk från England

Disclaimer: U.P.A. = utan personligt ansvar

Användarvisningsbild
Solnamannen

Inläggav Solnamannen » 22 juli 2016, 09:32

Varmt välkommen till forumet! Sitt nu inte och vänta i månader innan du slänger dig in i diskussionerna, utan kör så det ryker. Vi är många debattörer som skulle uppskatta det! :wink:

Aron

Inläggav Aron » 22 juli 2016, 19:06

Hej
Trevligt med en ny medlem, välkommen :)

PS:
Du kommer upptäcka att många älskar SAAB här på Prat om Pengar, det tom skrivs om det i aktieforumet. Dock är det fritt att köra vilken bil man vill.
Senast redigerad av 1 Aron, redigerad totalt 23 gånger.

Användarvisningsbild
Solnamannen

Inläggav Solnamannen » 23 juli 2016, 04:37

Aron skrev:Dock är det fritt att köra vilken bil man vill

Det är skönt att höra att du inte är "en Ove".
Bilagor
Snip20160723_32.png
Snip20160723_32.png (135.58 KiB) Visad 887 gånger

Trendsökaren

Inläggav Trendsökaren » 23 juli 2016, 06:41

Hej Matilda och de jag inte tidigare hälsat på som Wilma, Roliga Janne, Rogeliox, Volla och Gordon Fetto!

Varmt välkomna och ursäkta för att jag inte hälsat er välkomna. Hoppas att ni kommer att skriva och starta trådar.
Detta är det enda aktierelaterade forat jag egentligen besöker och som nu ser också skriver i. Jag är dock med i ett annat forum där jag då och då skriver i.

Min inriktning är ju trender och hur man finner, följer upp och avslutar dessa som en strategi för investeringar. Egentligen en dum tid att syssla med sådant. Alldeles för mycket som händer och för snabba skeenden som inte passar min metodik.

Men läser ju det mesta här utan att kommentera. Annars är jag ju nästan pensionär på heltid. Fast har några år till 65 årsdagen.

Återgå till "Välkommen"