Hej!

Presentera dig själv och låt oss hälsa dig välkommen till forumet.

Moderatorer: Solnamannen, Daniel

Matilda_J
Kontakt:

Hej!

Inläggav Matilda_J » 20 juli 2016, 09:22

Mitt namn är Matilda. Jag är 26 år och arbetar som ekonom inom en mycket spännande bransch. Har fått upp intresset för aktier, räntefonder....men kan på tok för lite så jag behöver lära mig mer.

Vänliga hälsningar,
Matilda
Med vänliga hälsningar!

Himmelsblå

Re: Hej!

Inläggav Himmelsblå » 20 juli 2016, 12:59

Välkommen!
Look after the pennies and the pounds will look after themselves
- ordspråk från England

Disclaimer: U.P.A. = utan personligt ansvar

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 20 juli 2016, 18:52

Kan skriva att PoP är att bra ställe att lära sig på, men kanske framförallt för att fundilera fram sin egen strategi för sitt sparande och sin privata ekonomi. Här är en blandning av unga och gamla, nybörjare och riktiga proffs. De flesta är nog ekonomer och liknande men jag är ingenjör. Här kan finnas någon jurist och minst en gammal krögare. Framförallt tycker jag folk är ärliga i sina kommentarer och sina tankar. Ingen Löparn, ingen Pump&Dump där någon fuling på ett forum kör kurserna. (Jag tror Löparn faktiskt dömdes för det)

Privatekonomi och sparande är ju en djungel av strategier och instrument. Tycker man det är roligt att ödsla tid på kan man klydda till det hur mycket som helst, men det är inget att rekommendera.

Starta gärna en tråd om dina tankar.
Look after the pennies and the pounds will look after themselves
- ordspråk från England

Disclaimer: U.P.A. = utan personligt ansvar

Användarvisningsbild
Solnamannen

Inläggav Solnamannen » 22 juli 2016, 09:32

Varmt välkommen till forumet! Sitt nu inte och vänta i månader innan du slänger dig in i diskussionerna, utan kör så det ryker. Vi är många debattörer som skulle uppskatta det! :wink:

Aron

Inläggav Aron » 22 juli 2016, 19:06

Hej
Trevligt med en ny medlem, välkommen :)

PS: