ny här!

Presentera dig själv och låt oss hälsa dig välkommen till forumet.

Moderatorer: Solnamannen, Daniel

volla

ny här!

Inläggav volla » 30 maj 2016, 15:15

Hej på er!

Är ny här på forumet men har med stor behållning läst trådar här under en längre tid. Trevligt forum med många kunniga skribenter, det finns inte så många ekonomiforum av det här slaget...Nu vill jag skriva också, blir inspirerad!

Själv har jag pysslat på med aktier på hobbynivå under ett antal år. Skulle nog beskriva mig själv som mycket intresserad av ämnet. Min strategi är väl Grahaminfluerad med pris kontra värde och allt det där. Har en koncentrerad basportfölj med primärt investmentbolag (diversifiering, substansrabatt, hyfsade förvaltningskostnader och okej direktavkastning osv). Placeringshorisonten är mycket långsiktig (pensionen).

Ser fram emot intressanta diskussioner här!
Senast redigerad av 1 volla, redigerad totalt 6 gånger.

Användarvisningsbild
Solnamannen

Re: ny här!

Inläggav Solnamannen » 30 maj 2016, 15:16

Varmt välkommen!

volla

Inläggav volla » 30 maj 2016, 15:19

Tack!

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 30 maj 2016, 15:33

Jättekul
Look after the pennies and the pounds will look after themselves
- ordspråk från England

Disclaimer: U.P.A. = utan personligt ansvar

volla

Inläggav volla » 30 maj 2016, 15:46

Tack så mycket!

Moffar

Inläggav Moffar » 9 juli 2016, 13:29

Välkommen hit och öpna gärna en dagbok där dina tankar kan f flödafritt. Di dagbok.
Feed back ärinte fel heller.
-Välkommen...
Vad har du för portfölj?

volla

Inläggav volla » 10 juli 2016, 21:07

Tack moffar!

Portföljen består mestadels av investmentbolag (Investor mfl) och placeringshorisonten är väldigt väldigt lång.Jag läser de dagböcker som är aktiva här på forumet (ni är ju några stycken som är aktiva som tur är). Jag är nog
själv lite för inaktiv i aktierna för att det ska bli särskilt givande läsning för andra. Det är inte mycket action i portföljen om man säger så...(Däremot har jag en liten tråd om mina långsiktiga optionsstrategier i volvo som väl nästan är som en liten dagbok där jag skriver och funderar lite kring mina strategier i det bolaget). Så min strategi är väl mestadels att välja ut bra bolag till bra pris och sen hålla dessa väldigt länge samt att komplettera med optionsstrategier på dessa långa innehav. Jag använder mig ganska mycket av kombinationer aktier+optioner således (med optionerna kan jag skydda aktierna, öka innehav osv).

Återgå till "Välkommen"