Karo Pharma

Här diskuterar vi aktieplaceringar i allmänhet.

Moderatorer: Solnamannen, Daniel

morfarGinkgo

Karo Pharma

Inläggav morfarGinkgo » 3 april 2016, 15:13

Hittar ingen aktuell tråd och företaget har bytt namn.
Det finns intresse för bolaget enligt flera inlägg..här lite info o tankar.

Karo Pharma 27kr..nivån är ett pv-stöd.
Sedan 22 september 2015 har aktien tappat 65,5% i kursvärde..till som lägst 21,48kr från toppkursen 62,33kr.

Som jag ser det är drygt 25,50 "vattendelare" i senaste uppgångsfasen.
Denna nivå plus ytterligare 1 krona ned..drygt 24,50 ses som stödnivåer.
Punkteras 25,10 är nämnd 24,50 ett sista halmstrå för minskad risk att återtesta 21,48.
Det var nedsidan.

Uppsida?
Håller 27kr (pv-stöd) och med en sammandragen squeeze (indiktion av rörelse) där 28kr är nyckel för uppsida och test av 29,90kr.
Fredagens lägsta noterades till 26,10kr..att memorera.

Helhetsintrycket tekniskt är en klassisk Eiffeltorn-formation.
image.jpg
image.jpg (127.48 KiB) Visad 1869 gånger

Finns mer att förtälja angående formationer..bl a H/S o inv H/S men ovan skrivna räcker för närmsta tid.
Återkommer när bilden klarnat.
Ingen hänsyn tagen till emission och teckningsrätter.

Här en sammanställning på några nyckeltal senaste 9 åren.
image.jpg
image.jpg (131.99 KiB) Visad 1869 gånger

Moffar

Re: KARO PHARMA

Inläggav Moffar » 8 april 2016, 13:02

Moffar

Inläggav Moffar » 27 april 2016, 13:02

Månaden som kommer är intressant. De kommer in pengar till bolaget och de brukar inte vänta länge på något nytt.
Karo Pharma ligger just nu på 29:90 och jag tror på en uppgång just pga allt som rör sig kring företaget just nu.
Det är ett småbolag och allt kan hända - upp som ner. Vill bara dela med mig av chansen att göra 2-3 kronor dvs 10% inom ett par månader.
Det är min tro och inget hot-tipp.
Det är myckat nyheter från företaget påväg. Ser fram emot läsning.
-Vad säger du MR.Grigo ? en engagerad kommentar från dig är guld värd.
Kommer Karo Phamrma bryta sig loss från 30 nivån?

morfarGinkgo

Inläggav morfarGinkgo » 27 april 2016, 15:33

Om Karo orkar bryta sig "loss" beror väl på märgkvalitén i bränslet och börshumör..vad jag förstår finns det antydan till god bränsletillförsel i Karoleden. :)
Det står och väger..men sedan februari är tonen positiv. Se text i bilden.
I skrivande stund är kursen "på väg"..kanske i ett nytt försök.

image.png
image.png (84.63 KiB) Visad 1716 gånger

Moffar

Morfar Gringo,

Inläggav Moffar » 28 april 2016, 11:25

Märgkvalitet?
Jag läser ofta om en schysst uppgång då Bta-perioden är över (imorgon)
Borde inte den vara diskonterad, borde inte alla SvenssonInvesterare nu sitta full laddade och invänta den magiska uppgången *som alltid sker. Tydligen.
Lite tröttsamt kan jag tycka. Din graf därmot den talar ett tydligt språk.

Bittert inlägg men insjuknar av all negativ läsning jag gjort. Det får bli att släppa kreti & pletis åsikter och ta en frisk promenad istället.
Tack för graf. 38hade knäppt många på näsan. Själv har jag i ärlighetens namn inte bråttom. 2016 är länge till.
Jamenar tio procent på ett par månader är jättemycket. Självklart är inget säkert men en stoppkloss är satt - enbart så jag betala semestrarna till familjen. 2016-0511 Semestern är hemtagen. Härliga tider med aktiemarknadens hjälp. Thailand 3 veckor i höst.
Spännande tider!

Karo Pharma stängde upp över 5 procent idag, imorgon är en ny dag.
Senast redigerad av 1 Moffar, redigerad totalt 12 gånger.

morfarGinkgo

Re: Karo Pharma

Inläggav morfarGinkgo » 5 mars 2017, 19:03

Moffar..
- Söker efter MorfarGringo angående ett utlåtande kring Stark rapport, insiderköp och hög volym i Karo Pharma de senaste dagarna.
Jag förmodar att kursen faller tillbaka en till en och femtio innan ny kraft åter driver kursen vidare!? Konstant högre bottnar kanske är en fingervisning om trenden tänker jag? Fundamental som jag är söker jag ett utlåtande. Vore schysst med ett svar.
Ta analys Karo Pharma sökes.

Du har ju ställt diagnosen själv..jag tillför historiken visuellt.
Fundamentalt är ju du "gurun" på aktien här på PoP.

Graf1 dags-perspektiv skildrar det du nämnt med tillägg att rekylnivåer är utmärkta samt indikation att aktien visar överköpta tendenser vilket Insiderköp vidimerar.
Två styck Gap noteras i kursrusning upp.
Viktigt nämna..det är varningar och antaganden om nära förestående rekyl inte självklart skeende.
image.png
image.png (91.07 KiB) Visad 1391 gånger

Graf2 i tim-perspektiv förtydligar samt genom färgfält förenklar syn på utveckling samt nivåer i kortare perspektiv. Gapen syns t ex tydligare.
image.png
image.png (56.7 KiB) Visad 1391 gånger

Graf3 ger egentligen bara info att handel inom det gröna fältet förekommit tidigare och stärker att handeln varit som högst i 29-30kr nivån.
Vid brott upp ur grönt färgfält får kartan ritas om.
image.png
image.png (57.76 KiB) Visad 1391 gånger

morfarGinkgo

Inläggav morfarGinkgo » 6 mars 2017, 17:44

Tillägg till ovanstående.
Oavsett alla superlativer som nämns på forumet, är det hög risk i aktien.
Så länge vattendelaren från sista nedgångsfasen (32,70kr) inte är bekräftat uppbruten..alltså minst tre stängningar över nivån samt gärna testad att den håller..är det underliggande styrka i aktien.
Köpa nu då aktien precis testar nivån är ju inte optimalt.
En rekyl ned är förutsättning för ett optimalt köp tekniskt, med de fakta som är aktuella
Så är läget nu som jag ser det. Hög risk.

Fundamentalt är väl inte alla bitar på plats vad jag förstår men är för lite insatt i den biten.
Aktien kan mycket väl vara vara ett fundamentalt fynd..vad vet jag?
---

morfarGinkgo

Inläggav morfarGinkgo » 7 mars 2017, 12:29

Senaste Karo..nu 33,7kr..för att komplettera ovanstående text.
Aktien har brutit upp genom vattenlinjen..återstår att se om det håller.
Klargul fyrkant är intressant närmsta tid liksom RSI och Stochastic.
Medelvärdena ligger i fel ordning vilket ej är konstigt efter brutalt fall men ma50 bör korsa 100 för bekräfta substansen i uppgång.

image.png
image.png (129.55 KiB) Visad 1330 gånger

Allt nämnt enbart med teknisk grund.
Vill man swinga aktien bör man invänta rekyl..så ser j det.

morfarGinkgo

Inläggav morfarGinkgo » 7 mars 2017, 18:13

Uppföljning volym..aktien svansade och stängde på vattennivån 32,70kr samt noterade en bearish shooting star, vilket är varning för vändning. Inte gjutet i sten så Imorn följs den upp.

Notera volymen..ser minst sagt dramatiskt ut och hur uthållig är den??

image.png
image.png (82.94 KiB) Visad 1316 gånger

Moffar

Inläggav Moffar » 8 mars 2017, 08:48

Tack för svar nedanför. Pssst!, -Jag har aldrig twittrat eller ens läst en twitter :P
Senast redigerad av 1 Moffar, redigerad totalt 8 gånger.

morfarGinkgo

Inläggav morfarGinkgo » 8 mars 2017, 10:40

Moffar..
Tack Gringo!, Hur kommer det sig att du ej har en Dagbok på Pop? Vore schysst att bolla ideer och även lärs sig TA utifrån dig där.
"Svansar" verkar intressant som indikator. Och Dödskors fast på andra hållet, dvs positiva kors, vad kallas dem? Som sagt, en TA-skola från scratch vore schyssst, jag kommer vara delaktig.

Att jag inte har en dagbok på PoP beror ju på tid..lägger alldeles för mycket redan på börsrelaterat.
Följer upp olika Index på Twitter där signaturen är densamma med självporträtt som jag är ganska nöjd med.
Innehavet består just nu av två bolag..ointressant vilka..resterande är minisar..d e mitt liv d se...snabba korta inhopp i mån av tid..därför svårt att redovisa då jag knappt har koll själv ibland.

Teknisk analys är ju webben knökfull av. Information i överflöd..så inte har jag något där att tillföra. Trots allt så är det ju bara en liten sannolikhet TA levererar utöver fifty/fifty. Däremot är TA ett måste vid minihandel..så ser j det...
Även Optinshandeln bör ta tekniken till sig som ett komplement.
Ibland stämmer d ibland inte...men d finns många Gurusar med köp/säljrekar för den som är intresserad

Till syvende och sist har jag kommit på att jag har ett liv utanför börsen..tror jag...
Ha d gott!
---

morfarGinkgo

Inläggav morfarGinkgo » 13 mars 2017, 14:09

Får bli min sista graf med uppföljning av föregående postad.
Endast för att visa att varning var befogad.

Redan där kursen befinner sig nu är intressant men ma200 får agera huvudstödnivå på nedsidan men även ca 29kr är godkänd som avstamp för rekyl upp.
Under nämnda blir det osäkert.

image.png
image.png (62.56 KiB) Visad 1246 gånger

Ärligt talat är jag less på forumet.
Har själv försökt hålla en blandad kompott på mina inlägg för lite mer lättsam läsning men märker att det ej går hem på ett ekonomiforum och det med all rätt..vad vet jag...
Min naturliga läggning passar inte in här helt enkelt.
Ha d gott alla!
---

Moffar

Inläggav Moffar » 28 april 2017, 19:15

http://karopharma.se/kallelse-till-arss ... pharma-ab/

Två rutinerade styrelseproffs, Hamilton & Åström handplockas av Lönner. Jean Lycke kliver av.

Marianne Hamilton, född 1947,
Anställdes på Atlas Copco 1990 som personalchef för Affärsområdet Industriteknik. Ett år senare, 1991, utnämndes hon till personaldirektör för Atlas Copco-gruppen och blev samtidigt medlem i koncernledningen. Hennes uppgift har varit att driva lednings och kompetensutvecklingen inom gruppen. (1991-2007)

Efter sin tid på Atlas, berömdes Hamilton av dåvarande VD/Koncernchef Gunnar Brock..
-“Marianne Hamilton har i hög grad bidragit till utvecklingen av de system och processer som har säkerställt behovet av kompetenta ledare till stöd för den strategiska utvecklingen av gruppen.”

Andra uppdrag: Ordförande för Stockholm Business School - Advisory Board
Hamilton, som också skrivit x -antal böcker satt även med i Medas styrelse ett tag..Viktigt att stryka under.. tycker Jag.

Håkan Åström, 69 år
Huvudsaklig erfarenhet: Koncernchef för Kabi Pharmacia AB. VD i Astra Pharmaceuticals Ltd, Pfizer Health AB, Pharmacia AB och styrelseordförande i Ferrosan Holding A/S
Andra uppdrag: Styrelseordförande i PledPharma AB, Affibody Medical AB och styrelseledamot i Rhenman & Partners Asset Management AB"
Dr Håkan Åström, Med. Dr. h.c., tjänar som ordförande i Travenol AB, Astra Pharmaceuticals Ltd. och Kabi Pharmacia AB. Dr Åström var verkställande direktör hos Pfizer Health AB sedan 1998. Dr Åström tjänstgjorde som VD på Pharmacia AB. Han tjänstgjorde som Senior Vice President i Pharmacia AB 1994-2003 och ansvarade för företagets strategi, företagsfrågor. Han tjänstgjorde som Senior Vice President för Corporate Strategy and Site Operations i Pharmacia LLC (Alternativt namn, Pharmacia Corporation) sedan april 2002. Dr Åström tjänstgjorde som Senior Vice President Strategisk Planering, Företagsstrategi och Investor Relations på Pharmacia & Upjohn LLC Från november 1995 till mars 2000 och även dess vice vd för företagsstrategi och företagsfrågor från mars 2000 till april 2002. År 1990 tjänstgjorde han som vice verkställande direktör för Kabi Pharmacia AB och 1992 fungerade också som VD och koncernchef Direktör. 1984 tjänstgjorde Dr. Åström hos Astra Pharmaceuticals Ltd. UK, där han fungerade som VD förrän 1988. Från 1979 till 1984 tjänstgjorde han som chef för Travenol (nu ägd av Baxter International Inc.) i Sverige. Han fungerade som försäljningschef och marknadschef på AstraZeneca AB. Han fungerade som Dr. Åström började sin karriär inom läkemedelsindustrin 1972, med den tidigare Astra AB i Sverige där han tjänstgjorde i olika positioner, bland annat läkemedelsrepresentant, försäljningschef och marknadsdirektör. Han fungerar som styrelseordförande i Ferrosan A / S, Tubulus AB och Sanos A / S. Han har varit ordförande i Affibody Medical AB (publ) (suppleant namn, Affibody Holding AB) sedan april 2007. Han har varit ordförande i PledPharma AB sedan 2011. Han är ledamot i styrelsen och ledamot av Rhenman Scientific Advisory Board & Partners Asset Management AB. Dr Åström tjänstgör som styrelseordförande i MedCore AB. Han har varit ordförande i Ferrosan Holding A / S sedan 2005.
Dr. Åström är chef för Karolinska Institutet, Stockholm och Scandinavian Life Sciences Ventures AB. Han har varit direktör för Ferrosan A / S sedan 2005. Han fungerade som direktör för Monsanto Company sedan juni 2000. Han fungerade som styrelseordförande i Orexo AB 2003-2003. Dr Åström tjänstgjorde som Ordförande i ACO Hud AB. Han fungerade som ordförande i Biolipox AB och fungerade som dess direktör sedan 2003. Han fungerade som ordförande för Swedish Orphan Biovitrum AB 2004 till 27 april 2010 och tjänstgjorde från 2001 till 27 april 2010. Dr. Åström tjänstgjorde som Ordförande i Pharmacia AB sedan 1998. Han fungerade som ordförande för Biovitrum AB 2004 till 27 april 2010. Han fungerade som ordförande för Medicon Valley Capital. Dr Åström tjänstgjorde som styrelseordförande i Topotarget A / s från 6 april 2006 till 20 april 2010 och även som direktör sedan maj 2004.
Dr. Åström tjänstgjorde som vice ordförande i Pharmacia Corporation. Han fungerade som vice ordförande i Active Biotech AB fram till den 15 januari 2003 och även som direktör sedan 2000. Han fungerade som direktör för InDex Pharmaceuticals AB. Han fungerade som direktör för SLS Invest (a / k / a SLS Venture). Han är hedersdoktor i medicin vid Sahlgrenska akademin vid Göteborgs universitet 2003 och civilingenjörsexamen i företagsekonomi och ekonomi från Stockholms handelshögskola 1972.

Intressant koppling till Medcore, Pfizer och ja allt. Skall bli spännande att följa deras engagemang framöver.

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 25 augusti 2017, 14:44

Bumpar denna tråden!

Nedåtpress nu i det kort-korta perspektivet...

kl 15:29 på 40,40...

Jag lägger mig i kön där... la en nolla för mycket och höll på att köpa 5000 aktier... men jag nöjer mig med 500 på 40,40 om det går igenom.

Kan köpa mer en annan dag, så kommer ju företrädesemissionen på där. det blir en slant till.

Det går att trajda mycket på alla möjliga varianter nu.

Vi får se... uppåt igen då...

Snart är jag med i kompisklubben KP

---

Jo, det gick igenom, men nu har de tunga aktörerna lagt köpordrar så nu sjunker den inte mer... 32 748st 39,70... nu fjuttas det inte längre... tror jag tar 39,80.

så är det klart... 500 till där om ni vill vara så snälla... :)

Klart 40,10 i GAV... plus två courtage... :alien:

Nu jävlar Lönner! :D
Look after the pennies and the pounds will look after themselves
- ordspråk från England

Disclaimer: U.P.A. = utan personligt ansvar

Himmelsblå

Inläggav Himmelsblå » 20 september 2017, 17:22

Vi kan väl hålla liv i denna tråden moffar??

Vet inte om du klistrade denna.

Karo Pharma
PÅBÖRJAR OFFENTLIGT UPPKÖPSERBJUDANDE AV WEIFA (Cision)
2017-09-11 15:30

· Karo Pharma AB tillkännager att det tidigare meddelade offentliga uppköpserbjudandet av Weifa ASA påbörjas idag då Oslo Børsen godkänt erbjudandehandlingen till aktieägarna i Weifa ASA.
· Erbjudandehandlingen innehållande fullständiga villkor av erbjudandet distribueras till samtliga aktieägare i Weifa ASA och finns även tillgängligt på http://www.dnb.no/emisjoner och på http://www.weifa.com
· Erbjudande perioden varar i två veckor med start den 11 september och slut den 26 september kl. 16.30 (CEST) med en möjlig förlängning i upp till ytterligare två veckor.

ERBJUDANDET I KORTHET

· Kontanterbjudande om NOK 35,- per Weifaaktie, motsvarande en värdering av Weifas totala aktiekapital om NOK 1.28 miljarder på fullt utspädd basis.
· Erbjudandet representerar en premie om 10% över Weifas slutkurs den 23 augusti 2017 och en premie om 25% respektive 37% över den tre månaders respektive tolvmånaders volymvägda genomsnittliga aktiekursen den 23 augusti 2017, sista handelsdagen före offentliggörandet av Erbjudandet.
· Rekommenderat av styrelsen i Weifa ASA.
· Aktieägare för drygt 40% av samtliga aktier har redan ställt sig positiva till och accepterat budet.
· Fullföljandet av Erbjudandet är villkorat av att Karo Pharma AB erhåller acceptans av budet för minst 90% av samtliga utestående aktier på fullt utspädd basis.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:
Peter Blom, CEO, 070-655 56 98 eller peter.blom@karopharma.se..

OM KARO PHARMA
Karo Pharma är ett specialty pharmaföretag som utvecklar och marknadsför produkter till apotek och direkt till sjukvården. Karo Pharma är noterat på Nasdaq Stockholmsbörsens lista Mid Cap.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 september 2017, klockan 15:30. Detta pressmeddelande finns även tillgängligt på http://www.karopharma.se och http://www.newsroom.cision.com.

FRAMÅTBLICKANDE UTTALANDEN
Detta pressmeddelande innehåller vissa framåtblickande uttalanden som bygger på osäkerhet, eftersom de är relaterade till händelser och beror på omständigheter som kommer att uppstå i framtiden och som genom sin natur kan påverka verksamhetens resultat och den ekonomiska ställningen för Karo Pharma och/eller Weifa. Sådana framåtblickande uttalanden återspeglar nuvarande förväntningar och bygger på den information som för närvarande finns tillgänglig. Varken Karo Pharma eller Weifa kan ge någon försäkran om huruvida sådana framåtblickande uttalanden kommer att visa sig vara korrekta. Dessa framåtblickande uttalanden inkluderar uttalanden angående Erbjudandet, förväntningar om lanseringen av Erbjudandet, inklusive villkoren för Erbjudandet och förväntad tidpunkt, förväntad fördel med Erbjudandet. Det finns ett antal faktorer som kan medföra att det verkliga resultatet och utvecklingen skiljer sig väsentligt från vad som uttrycks eller underförstås i dessa framåtblickande uttalanden. Dessa faktorer innefattar bland annat uppfyllelser av villkor för Erbjudandet och investerares deltagande i Erbjudandet.

VIKTIGT MEDDELANDE:
Erbjudandet kommer inte att lämnas i någon jurisdiktion enligt vilken lämnandet av Erbjudandet inte skulle vara i enlighet med lagen i sådan jurisdiktion. Detta meddelande utgör inte i sig något erbjudande. Erbjudandet kommer endast att göras på grundval av Erbjudandehandlingen och kan endast accepteras i enlighet med villkoren i ett sådant dokument.

----

För er som inte äger.

Kursen sjönk ju på detta budet... men jag tror ju att bland dagens KP-ägare så är man positiv...de andra har ju liksom sålt.

Skulle KP inte få sina 90%, och kunna tvångsköpa de andra 10%, så är jag alls icke säker på att kursen studsar upp.

Jag tror den sjunker och då köper jag mer för de pengar som nu skall vara till emissionen.
Look after the pennies and the pounds will look after themselves
- ordspråk från England

Disclaimer: U.P.A. = utan personligt ansvar

Återgå till "Aktier"